-

به پورتال بیمارستان بنت الهدی بجنورد خوش آمدید



گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۲۶ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۴۰۶ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۵۱۳ مورد

14 مهر روز دامپزشکی مبارک

چهارشنبه ١٤ مهر ١٣٩٥ ساعت ١١:٤٩ ق.ظ   ( بازدید : 703 نفر )


روز دامپزشک مبارک

دامپزشکی در ایران از زمان ساسانیان (۲۲۴-۶۵۱) شناخته شده بود. در آن زمان حیوانات مفید با دارو یا جراحی درمان می‌‌شدند؛ دامپزشکان حقوق می‌گرفتند؛ و هر نوع حیوان تعرفه و نرخ خودش را داشت. نوع معالجه برای انسان و حیوان یکسان بود اما وظایف پزشکان و دامپزشکان با هم فرق داشت. به علت بدی جاده‌ها و نیاز فراوان به حیوانات بارکش به حیواناتی مثل اسب، قاطر، الاغ، و شتر توجه ویژه‌ای مبذول می‌‌شد؛ مخصوصاً در ارتش و برای حمل آذوقه و مهمّات.
دامپزشکی به شکل مدرن با تاسیس مدرسه عالی‌ دامداری در سال ۱۹۳۲ در ایران آغاز شد و پس از طی‌ تغییرات زیاد در طول این سالها به پیشرفت‌های زیادی نائل آمد که اوج آن حرکت به سوی علمی‌ شدن و تربیت دامپزشکان بر اساس علوم جدید بود.
روز جهانی‌ دامپزشکی در سال ۲۰۰۰ از طرف سازمان جهانی‌ دامپزشکی آخرین شنبه ماه آوریل تعین شد که امسال روز ۲۶ آوریل و موضوع آن "رفاه حیوانات" خواهد بود.
گزینش یکی‌ از روزهای سال برای قدردانی‌ از خدمات جامعه دامپزشکی کمترین کاریست که میشود برای سپاسگزاری از این مهربانان انجام داد.

این روز بر همه دست اندر کاران در سازمان دامپزشکی، کلینیک‌ها و داروخانه‌های دامپزشکی و تمامی کسانی که در درمان و کاستن رنج بیماری به حیوانات کمک میکنند فرخنده و گرامی‌ باد.


منبع : بیمارستان بنت الهدای بجنورد چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.















جستجو
گلباران مزار شهدا (۴۸۱۶ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...