پانزدهمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برگزار شد

شنبه ٢٤ مهر ١٣٩٥ ساعت ١٢:٤٨ ب.ظ   ( بازدید : 1063 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امروز چهارشنبه دهم شهریورماه پانزدهمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با حضور ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه دکتر گنجی در مورد بودجه اختصاص یافته به طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه مطالبی را عنوان نمود. به گفته وی مبلغ 570 میلیون تومان در مرحله اول برای این طرح اختصاص داده شد که 150 میلیون تومان از آن برای تامین تجهیزات آموزشی لازم در دانشکده دندانپزشکی صرف شده است و مابقی آن برای فراهم ساختن زیرساخت های آموزشی لازم در بیمارستان بنت الهدی و برگزاری جلسات مختلف طرح تحول و همایش منطقه ای روسا و معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه 9 کشوری هزینه شده است. در مرحله دوم مبلغ 670 میلیون تومان به این طرح اختصاص یافته است هزینه تجهیز و بهسازی تالار شهید نودهی در دانشکده پزشکی، پرستاری و مامایی، هزینه ساخت سالن چند منظوره دانشکده بهداشت، تجهیز و نوسازی وسایل و تجهیزات آموزشی مرکز مهارت های بالینی و ... از همین محل تامین شده است.

معاون آموزشی دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی جزو اولین دانشگاه هایی است که برای برگزاری آزمون پیش کارورزی به صورت الکترونیک پیشگام شده است و فردا این آزمون برگزار خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد که بتوان با بودجه اختصاص یافته آموزش مجازی را بیشتر توسعه دهیم.

در ادامه مسئول کارگروه ارتقای نظام ارزیابی و آزمون ها نیز خبر از پی گیری ساخت مرکز آزمون صلاحیت بالینی داد و توضیحاتی در خصوص نقشه اولیه آن ارائه داد.

دکتر مهران وطنچیان مباحث و تصمیمات و پیشنهادات مطرح شده در جلسه این کارگروه را به شرح ذیل اعلام نمود:

- بررسی و تهیه مرور سیستماتیک در خصوص شاخص های شناختی و غیرشناختی داوطلبان در زمان ورود به دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه دانشجویان متعهد بومی

- پیشنهاد اجرای پایلوت آزمون فاینال برای رشته های پرستاری، دندانپزشکی و ...

- برگزاری جشنواره آزمون برتر در سطح دانشگاه و کلان منطقه جهت اعضای هیات علمی

- برگزاری سلسلع جلسات وبینار تخصصی جهت آموزش طراحی آزمون

- اعطای تاییدیه دانش پژوهی به اساتیدی که از روش های نوین ارزشیابی استفاده می نمایند.

مسئول کارگروه هنر و سلامت از پی گیری و برنامه ریزی انجام شده در این کارگروه برای تدوین درس هنر و سلامت جهت آشنایی دانشجویان با این مقوله خبر داد. دکتر حمیدرضا محدث حکاک گفت: برای این منظور از هر دانشکده یک عضو هیات علمی جهت بررسی و تحلیل سرفصل های دروس و بررسی محتوای هنری آنها تعیین شده اند.

همچنین وی از همکاری این کارگروه با مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه جهت ساخت فیلم توسط دانشجویان المپیادی خبر داد و گفت: این فیلم دانشجویان دانشگاه با عنوان The Medicalization of Love در بخش جانبی حیطه فلسفه پزشکی هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور جزو هشت تیم برتر انتخاب و به مرحله نهایی راه یافته است و اظهار امیدواری نمود که جزو سه تیم برتر کشور باشد.

دکتر محدث حکاک همچنین به تشکیل تیم دانشجویی نقد سریال های تلویزیونی اشاره نمود که به همت این کارگروه انجام شده است و در حال حاضر این تیم به نقد سریال تلویزیونی پریا که به سفارش وزارت بهداشت تهیه شده است، می پردازد.

در این جلسه دکتر حسن نامدار اهداف اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی را تشریح نمود و تدوین راهنمای ارزشیابی آموزشی و پژوهشی بیمارستان های آموزشی که در آبان 1394 ابلاغ شده است را فراهم نمودن استانداردهای شفاف و قابل اندازهگیری به منظور ارزیابی فعالیت های آموزشی و افزایش کیفیت این فعالیت ها عنوان نمود.

وی اعتباربخشی درمانی و اعتباربخشی آموزشی را لازمه ارائه خدمات درمانی با کیفیت، تربیت نیروی انسانی با بهترین کیفیت و فراهم آمدن عرصه پژوهش های بالینی دانست.

مسئول کارگروه اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی حوزه های مورد ارزیابی بیمارستان های آموزشی را مدیریت آموزشی در بیمارستان های آموزشی، پایش و ارزشیابی عملکرد سیستم آموزشی، اعضای هیات علمی، فراگیران و مدیریت تسهیلات، فضا، امکانات و تجهیزات، بخش اورژانس و واحدهای پاراکلینیک، برنامه ها و فرآیندهای آموزشی، کمیته های بیمارستانی، حفظ حقوق و ایمنی بیماران و عرصه پژوهش های بالینی بیان نمود.

وی تشکیل جلسات هم اندیشی با معاونان و کارشناسان آموزشی بیمارستان ها جهت ابلاغ نقاط ضعف و ارائه راهکارها را از مهم ترین برنامه های آتی این کارگروه عنوان نمود.

علیرضا ایزدفر نیز از احتمال تغییر برخی از سنجه های مورد استفاده در ارزشیابی بیمارستان ها خبر داد و گفت این سنجه ها به گونه ای تغییر خواهند کرد که صد در صد آنها مربوط به حوزه آموزش باشد.

همچنین طبق گفته دکتر رضا گنجی مسئول جدید کارگروه طب تسکینی دکتر محمدی تعیین شده است و وی مسئولیت این کارگروه را تقبل نموده است که از زحمات دکتر محسن آباد مسئول پیشین این کارگروه قدردانی و تشکر گردید.

 


منبع : ستاد حول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...