تاثیر و نفوذ کلام ائمه جمعه در راستای ارتقاي سلامت جامعه و بهبود تغذیه بسيار است

سه شنبه ٢٦ دی ١٣٩٦ ساعت ١٤:٣٢ ب.ظ   ( بازدید : 595 نفر )


به گزارش " وب دا " معاون غذا و داروی دانشگاه در دیدار با رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان با اشاره به اهمیت جایگاه ائمه جمعه بیان کرد : در راستای بهره مندی از ظرفیت ائمه جمعه به منظور فرهنگ سازی ،تغییر در سبک زندگی و اصلاح تغذيه از جمله کاهش مصرف قند ، چربی و نمک اين ديدار انجام شد .

دکتر " علی یوسفی " به تاثیرگذاری و نفوذ کلام ائمه جمعه در استفاده از غذای سالم به منظور حفظ سلامت تاکید نمود و افزود : ظرفیت نماز جمعه برای فرهنگ سازی مطابق با آیات و روایات و توصیه های پزشکی از جایگاه والایی برخوردار است .

مدیر نظارت برمواد غذایی ، آرایشی وبهداشتی معاونت نیز در این جلسه بیان کرد : با توجه به تهدید سلامت مردم با عرضه کالاهای قاچاق ، توصیه به مصرف محصولات سالم ،امربه معروف و آگاهی و عدم استفاده از کالاهای قاچاق ،نهی از منکر است که مي تواند به عنوان یک نگاه دینی در نماز جمعه مورد توجه قرار گیرد.

 دکتر " حسن براتی زاده "  همچنین اختصاص بخشی از خطبه ها و سخنرانی های پیش از نماز جمعه به حوزه سلامت، توزیع پوستر و پمفلت آموزشی و ایجاد نمایشگاه های آشنایی با محصولات مجاز ،غیر مجاز و قاچاق در محل های نماز جمعه را پیشنهاد نمود.

حجت الاسلام عابدینی رئیس شورای سیاست گذاري ائمه جمعه استان نيز ضمن تاکید بر حفظ سلامتی به عنوان یک نعمت الهی ،آمادگی ائمه جمعه استان را با تعامل و همکاری با معاونت غذا و دارو در فرهنگ سازی و توجه به سبک زندگی سالم اعلام نمود و اظهار داشت : در ۱۷ شهر استان که نماز جمعه برگزار می شود می توان با کمک ائمه جمعه برنامه های محوری معاونت غذا و داروي استان را اجرايي نمود.


منبع : اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.







جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...