بیست و هفتمین جلسه ستاد اجرای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه

شنبه ١٢ اسفند ١٣٩٦ ساعت ٢:١٠ ق.ظ   ( بازدید : 658 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیست و هفتمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی روز چهارشنبه نهم اسفندماه در محل تالار اندیشه معاونت آموزشی تشکیل شد. دکتر رضا گنجی معاون آموزشی دانشگاه هدف از تشکیل این جلسه را ابلاغ برنامه اقدام دانشگاهي تحول آموزش در سال ٩٧ جهت اجرا در كارگروه‌هاي ماموريت‌هاي مشترك و ويژه و نیز بررسي مشكلات بيمارستان‌هاي آموزشي دانشگاه عنوان نمود.

دکتر گنجی شرح مختصری از فعالیت های صورت گرفته و برنامه های پیش رو در هر یک از کارگروه های طرح تحول و نوآوری در آموزش را بیان نمود و در مجموع از وضعیت دانشگاه در اجرای طرح تحول در آموزش و پیشبرد اهداف و برنامه های تدوین شده در کارگروه های مربوطه ابراز رضایت نمود. وی هم چنین طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را برنامه ای موثر در حرکت دانشگاه در راستای ارتقای سطح آموزش دانست.

دکتر مهران وطنچیان دبیر ستاد طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه نیز با بیان اینکه برای استقرار سیاست‌های طرح تحول در آموزش در دانشگاه‌ها و شکل‌گیری منطقه‌های آمایشی 15000 نفر ساعت کار انجام شده است، افزود: پیش از این برنامه‌های طرح تحول در آموزش در سطوح مختلف کشوری، منطقه‌ای و دانشگاهی مشترکات و همپوشانی‌هایی داشت که باعث ابهاماتی شده بود، اما با ابلاغ برنامه جدید و تفکیک برنامه‌های کشوری، منطقه‌ای و دانشگاهی این‌گونه ابهامات دیگر وجود ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: در پی درخواست دبیرخانه کلا منطقه نه کشوری از دانشگاه‌های منطقه در خصوص ارسال پیشنهادات، ما نیز پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را در کارگروه‌های مختلف طرح تحول و نوآوری در آموزش به آن دبیرخانه ارسال نمودیم.

در ادامه هر یک از روسای بیمارستان‌های آموزشی به بیان مشکلات واحد خود در حوزه آموزش پرداختند.

رییس بیمارستان امام حسن (ع) گفت: فضای فیزیکی آموزشی بیمارستان امام حسن (ع) آماده است اما از لحاظ تجهیزات و امکانات کمبودهایی وجود دارد که امید است با همکاری مسئولان دانشگاه این مشکل مرتفع شود. دکتر رامین حقیقی هم چنین به مشکلاتی در زمینه کمبود بودجه بخش آموزش در بیمارستان و مشکل تامین امکانات و امنیت پاویون دانشجویان در این بیمارستان اشاره نمود.

دکتر صفدری رییس بیمارستان امام علی (ع) با بیان اینکه فضای کافی و مناسب برای کلاس های آموزشی و استقرار دانشجویان در بیمارستان امام علی (ع) وجود ندارد، این مشکل را با تامین بودجه موردنیاز قابل حل دانست که نیازمند نگاه ویژه مسئولان دانشگاه به این حیطه است.

دکتر احتشام منش رییس بیمارستان بنت الهدی گفت: فضای فیزیکی بیمارستان بنت الهدی بسیار محدود است با این حال سعی شده است تا در بحث آموزش در این بیمارستان تا حد امکان مشکلی پیش نیاید. وی با اشاره به عدم وجود کتابخانه مناسب و فضای مناسب برای استقرار دانشجویان بر وجود سیاست کلی در دانشگاه برای وضعیت دانشجویان در بیمارستان‌ها تاکید نمود.

در ادامه دکتر نامدار مسئول کارگروه اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه با اشاره به نتایج اعتباربخشی، امتیازات کسب شده را رضایت بخش ارزیابی نمود ولی انجام کار بیشتر و جدی تر در زمینه آموزش در بیمارستان‌ها را ضروری دانست. وی هم چنین به بحث بودجه‌های آموزشی بیمارستان‌ها اشاره نمود و عنوان نمود که سعی شده است تقسیم‌بندی بودجه آموزشی در بین بیمارستان‌ها عادلانه انجام شود.

در این جلسه دکتر سید کاوه حجت معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز به مشکلاتی از قبیل کمبود نیروی انسانی برای راه‌اندازی کتابخانه در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و بنت الهدی اشاره نمود.

دکتر مهدی قربانیان مدیر دانشجویی دانشگاه نیز مشکلاتی در زمینه امور تغذیه دانشجویان بالینی در بیمارستان‌ها را بیان نمود که به پیشنهاد دکتر گنجی مقرر شد جلسه‌ای با حضور روسای بیمارستان‌های آموزشی و دانشکده‌ها تشکیل شود و برنامه‌ریزی کامل و مناسبی برای رفع این مشکل صورت گیرد.

دکتر گنجی همچنین اظهار داشت: با سرعت بالای توسعه دانشگاه (افزایش و توسعه دانشکده‌ها، افزایش تعداد دانشجویان و ...) و محدودیت منابع، مشکلاتی وجود دارد، در این شرایط مدیریت تامین بودجه و نیروی انسانی کار مشکل و بزرگی است که در این زمینه از آقای دکتر عباسی و همکاران ایشان در معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه تشکر می‌کنم.

 


منبع : ستاد حول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...