برگزاری ششمین جلسه گروه کاری حقوق کودکان در محل سالن اجتماعات استانداری

سه شنبه ٢٧ آذر ١٣٩٧ ساعت ٨:٤٠ ق.ظ   ( بازدید : 534 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری ششمین جلسه گروه کاری حقوق کودکان در محل سالن اجتماعات استانداری

ششمین  جلسه گروه کاری حقوق کودکان و ازدواج نابهنگام کودکان محل سالن اجتماعات استانداری در تاریخ 19 آذر ماه 1397 برگزار شد .

 

به گزارش دفتر امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی ، به همت مدیریت امور بانوان و خانواده استانداری ، ششمین جلسه گروه کاری حقوق کودکان و ازدواج نابهنگام کودکان محل سالن اجتماعات استانداری در تاریخ 19/09/1397ساعت 12:15 با حضور مشاور محترم وزیر آموزش و پرورش در امور زنان سرکار خانم مینایی پور و همچنین مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری  و جمعی از مدیران دیگردستگاه ها  به ریاست جناب آقای ثمینی سرپرست معانوت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد. ضمن خوش آمد گویی مدیر امور بانوان استانداری به حاضرین در جلسه به قرائت دستور کار جلسه پرداخت .یغمایی گفت :    در راستای اصلاح فرهنگ نابهنجار و آموزش های گروهی به دانش آموزان بر آنیم که آسیب های اجتماعی رایج در جامعه را کاهش دهیم و آرزو مندیم که از این کارگروه تشکیل شده بتوانیم در این راستا قدمی برداریم .

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در خصوص اهمیت طرح مهارت های ازدواج در استان گفت:اگر آموزش و پرورش درست، قوی و سالمی داشته باشیم، بدون شک تمامی بخش های کشور سالم و درست خواهد بود.

محمود ثمینی افزود:اجرای طرح مهارت های ازدواج یک الزام و ضرورت است و باید در این خصوص اطلاع رسانی و آموزش های لازم انجام گیرد و از تمامی دستگاه های اجرایی انتظار داریم تکالیف خود را در این بخش اجرایی کنند.

وی درخصوص طرح بیمه اجتماعی زنان خانه دار نیز اظهار داشت:سازمان تامین اجتماعی باید کمک های قابل توجهی در این حوزه انجام دهد تا اقبال در این زمینه افزایش یابد و همه افراد مطلع و آگاه شوند.

دکتر فرحناز مینایی پور نیز در خصوص اهمیت طرح فوق در این کارگروه اظهار داشت: بر اساس ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه بر اصل تحکیم بنیان خانواده تاکید شده و اهمیت این موضوع تا آن جاست که این مسئله در قوه قضاییه، کمیسیون فرهنگی و فراکسیون مجلس و نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و طرح ها و اقداماتی انجام شده است.

وی افزود:یکی از مشکلات ما در کشور هم مساله عدم وجود مهارتهای کافی در ازدواج است لذا اجرای طرح آموزش مهارتهای ازدواج  الزامی بوده و می تواند در کاهش آمار طلاق در استان موثر باشد.

مینایی پور تصریح کرد:در اجرای این طرح باید آموزش های لازم به اولیای دانش آموزان، مسئولان مدارس و معتمدان مناطق آسیب ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد:امیدواریم با تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار به این طرح دیگر شاهد نام استان خراسان شمالی در مباحث آسیب ها نباشیم که البته سازمان برنامه و بودجه و استانداری باید جدی تر به این موضوع ورود پیدا کنند زیرا بودجه وزارت آموزش و پرورش کافی نیست.

مینایی پور در بخش دیگر سخنان خود از اجرای طرح تئاتر شورایی برای کودکان سنین ابتدایی در مناطق در معرض آسیب نیز استقبال کرد و گفت:با اجرای این طرح می توانیم شاهد کاهش آمار آسیب های اجتماعی در دانش آموزان و پویایی مدارس باشیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه خاطرنشان کرد ظرفیت دستگاه های مختلف برای مقابله با آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن بایستی با تمرکز بر نقاط آسیب پذیر و ظرفیت سازمانهای مردم نهاد فعال استفاده گردد.

یغمایی در خصوص طرح تئاتر شورایی نیز اظهار داشت این طرح در راستای کاهش آسیب در سطح مدارس اجرا خواهد شد که امیدواریم بعنوان طرح موفق در کشور نیز اجرا شود.

 

 

 


منبع : امور بانوان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...