گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۳ نفر

تعداد بازدید های کل : ۱۵۹۳۱۴۸ مورد

تقدیر از مسئول بخش اعصاب و روان بیمارستان امام رضا (ع ) به عنوان پرستار نمونه استانی

سه شنبه ٢٥ دی ١٣٩٧ ساعت ١٢:٤ ب.ظ   ( بازدید : 1235 نفر )


به گزارش روابط عمومی، عصر روز گذشته در آیین بزرگداشت و جشن بزرگ روز پرستار که با حضور مسئولان استانی، دانشگاهی و جامعه پرستاران استان در محل سالن اجتماعات هتل داریوش بجنورد برگزار شد، از خانم "مریم کامکار خبوشان" مسئول بخش اعصاب و روان بیمارستان امام رضا (ع ) به عنوان پرستار نمونه استانی تقدیر گردید.

 

در این مراسم معاون درمان دانشگاه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ، به ویژگی بارز صبر و استقامت حضرت زینب (س) به عنوان الگوی جامعه پرستاران اشاره کرد و گفت : پرستاران با صبر و مهربانی در سخت ترین لحظات بیماری و درد، التیام بخش تن های رنجورند و مایه آرامش بیماران هستند.

 

دکتر " علی نظری " با اشاره به اینکه رشته پرستاری  بعد از انقلاب دستاوردهای چشمگیری داشته است ، افزود : امروزه پرستاران در کنار وظیفه اصلی خود که مراقبت از بیماران است؛ در عرصه های آموزشی ، پژوهشی ، درمانی و اجتماعی نیز وارد شده و جایگاه آنان در جامعه بیش از گذشته ارتقا یافته است.

 

این مسئول همچنین به موضوع توسعه ارائه خدمات پرستاری در منزل اشاره کرد و بیان کرد : جامعه در آینده به سمت سالمندی پیش خواهد رفت و سیستم بهداشتی ، درمانی ما پاسخگوی این حجم از درخواست مراقبت نیست و نیاز به خدمات گروه پرستاری در منزل بیشتر خواهد شد،  از این رو می بایست پرستاری را به سمت جامعه و به سمت مراقبت در منزل پیش ببریم تا هم به دولت ها و هم به خانواده ها کمک شود.

 

وی همچنین یادآورشد : در طرح تحول نظام سلامت اقدامات خوبی انجام شده و این طرح با خدمات ارزنده جامعه پرستاری به ثمر نشسته است و امیدواریم با سیاست های وزارت متبوع روزهای بهتری را برای آینده سلامت کشور رقم بزنیم.

دکتر " نظری " در پایان به وضعیت کارانه های پرستاران در استان نیز اشاره کرد و گفت : کارانه معوق سه ماه پرستاران استان تا خردادماه ۹۷ طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه نیز در این مراسم بیان کرد : مجموعه پرستاری جزء جدا نشدنی از تیم پزشکی است و عنصر سلامتی در کادر بهداشتی و درمانی تلقی می شوند.

 

دکتر " فریمان ابراهیم زاده " با اشاره به اینکه پرستاری یکی از بهترین رشته ها از منظر اثربخشی و نقش آفرینی در جامعه است ، افزود : به برکت نظام جمهوری اسلامی یک هزار دانشجوی پرستاری در بخش دولتی و غیر دولتی و همچنین مقطع ارشد رشته پرستاری در استان مشغول به تحصیل هستند.

 

این مسئول همچنین بیان کرد: رشته پرستاری هم علم است و هم هنر ، علم است به این دلیل که باید این دانش برگرفته از تئوری های روز پرستاری در دنیا باشد و هنر است به این دلیل که پرستاران مرهم جسم و جان بیماران هستند.

 

یک عضو هیات علمی پرستاری دانشگاه و عضو هیات مدیره نظام پرستاری بجنورد نیز با اشاره به اینکه جامعه بزرگ پرستاران بیش از نیمی از جمعیت نظام سلامت را تشکیل می دهند ،افزود : پرستاری یک حرفه تمام عیار ، یک شغل سخت و پراسترس و یک کار تخصصی مراقبتی است.

"طوبی حسینی عزیزی" به برخی از مشکلات پرستاران در حوزه های مختلف از جمله ضرورت جذب نیروی پرستار برای رسیدن به شاخص های استاندارد دنیا نسبت به تخت های بیمارستانی ،  اجرایی شدن تعرفه گذاری خدمات پرستاری و .... اشاره کرد و خواستار رسیدگی به مطالبات پرستاران شد.

 

برپایه این گزارش، در این مراسم به صورت ویدیو کنفرانس با خانم دکتر حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان ارتباط برقرار و در پایان این جشن بزرگ و پس از اجرای برنامه های متنوع و مفرح ، از ۴۱پرستار نمونه استانی و ۲پرستار نمونه کشوری با حضور مسئولان و پیشکسوتان پرستاری استان تقدیر شد.

 

 

       

                

    

 


منبع : بیمارستان امام رضا (ع) چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
دعا برای “آرامش اعصاب” (۱۲۸۹۳۸ بازدید)
پلان بیمارستان (۱۰۳۳۶ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...