گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۷ نفر

تعداد بازدید های کل : ۱۵۹۶۸۵۱ مورد

برگزاری روز جهانی بهداشت دست در بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد

یكشنبه ١٥ اردیبهشت ١٣٩٨ ساعت ١٠:٢٣ ق.ظ   ( بازدید : 1033 نفر )


گرامیداشت "روز جهانی بهداشت دست" همزمان با سراسر جهان، در بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، رئیس بیمارستان امام رضا (ع) در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت عفونت های بیمارستانی در سلامت و ایمنی بیماران، در سال های اخیر بهداشت دست به عنوان یکی از مهمترین اقدامات پیشگیری کننده از انتشار عوامل بیماری زا در محیط های بهداشتی و درمانی معرفی شده است و هرساله در روز پنجم ماه می در سراسر جهان برنامه های متنوعی در مراکز درمانی و جامعه جهت تشویق افراد به رعایت این اقدام بهداشتی صورت می گیرد.

آقای نعمتی یادآوری، تاکید بر اهمیت بهداشت دست، آموزش مجدد روش صحیح شستن دستها و معرفی مواد ضد عفونی استاندارد را اهداف اصلی برگزاری این برنامه عنوان نمود.

وی با بیان اینکه عفونت های منتقله از راه دست یکی از مهمترین عوامل در انتشار بیماری ها در بیمارستان و جامعه است، گفت: در بیمارستان ها تمام کارکنانی که در بخش های مختلف پزشکی، پرستاری، بهیاری و خدمات مشغول بکار هستند بایستی به بهداشت و نظافت دست ها با استفاده از مواد ضد عفونی کننده اهمیت ویژه ای بدهند تا بیماری ها را به افراد دیگر منتقل نکنند زیرا کنترل بیماری های عفونی بسیار مشکل و پرهزینه است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شتسشوی ساده دست با مواد ضد عفونی کننده می تواند به راحتی میکروبها را از دست ها پاک کند و از شیوع بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند، خاطر نشان ساخت: جهت فرهنگ سازی و ترویج رعایت بهداشت فردی و شتسشوی مرتب دست ها، سرمایه گذاری و تبلیغات مناسب علاوه بر واحدهای درمانی، در سطح جامعه و برای آحاد مردم میز بایستی انجام گردد.

 

برپایه این گزارش، نصب پوسترها و بنرهای آموزشی، توزیع بروشورهای آموزش شستن صحیح دستها در بخشها و واحدهای مختلف بیمارستان، معرفی و توزیع محصولات ضدعفونی کننده دست برای کارکنان از جمله سایر فعالیتهای انجام شده در این روز بود.

 


منبع : بیمارستان امام رضا (ع) چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
دعا برای “آرامش اعصاب” (۱۳۰۴۴۸ بازدید)
پلان بیمارستان (۱۰۳۳۸ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...