گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۶ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۶۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۷۹۷۲۵ مورد

جشنواره شستشوی دست در بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان برگزار شد

یكشنبه ١٥ اردیبهشت ١٣٩٨ ساعت ١٣:٢٣ ب.ظ   ( بازدید : 709 نفر )


به گزارش واحد روابط عمومی  بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان  جشنواره شستشوی دست با هدف ترویج فرهنگ صحیح شستشوی دست دربیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان برگزار شد .

دکتر محمد سید رضا سید سید حسینی، رئیس  بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان از گرامیداشت "روز جهانی شستن دست" در بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان خبر داد و گفت: به مناسبت 15 اکتبر روز جهانی شستن دست، مراسم جشنی توسط واحد کنترل عفونت بیمارستان در سالن کنفرانس بیمارستان با حضور  پرسنل کادر پرستاری و پشتیبانی برگزار شد.

خانم یزدی زاده، مسئول کنترل عفونت بیمارستان طریقه صحیح شستن دست ها و علل آسیب دیدن افراد در عدم رعایت شستن دست ها و  عفونت های بیمارستانی را به دلیل سهل انگاری ها آموزش داد.

دکتر سید حسینی گفت: بیشتر از ۸۰ کشور در هر پنج قاره این روز را گرامی می دارند و در مراسمی نمادین، شستشوی دست‌ها با صابون در مدرسه‌ها و مراکز عمومی دیگر اجرا می‌شود.

وی افزود: شستن دست 12 مرحله دارد که شستن ابتدای دست قبل از آغشته کردن به صابون تا مرحله انگشتی، پشت دستها، فینگورها، کف دست و انگشت شصت از جمله آن می باشد.

 مسئول کنترل عفونی بیمارستان عنوان کرد: در نگاهی به آمار مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در جهان می‌یابیم، هر ساله، بیماری اسهال و عفونت‌های تنفسی سبب مرگ بیشتر از ۳/۵ میلیون کودک زیر پنج سال می شود. شستن دست‌‌ها با آب و صابون، ابتلا به بیماری اسهال را تا ۴۰ درصد کمتر می‌کند. با این حال، ترویج عادت شستن دست‌ها، کار دشواری است. سازمان ملل امیدوار است با قرار دادن روزی جهانی برای شستن دست‌ها، به همه گیر شدن این عادت در میان انسان‌ها و به ویژه کودکان کمک کند و این باور را بپروراند که: شستن دست‌ها می تواند زندگی را نجات دهد.

 در پایان این مراسم، جهت گرامیداشت این روز کیکی به عنوان جشن روز شستن دست ها برش و از میهمانان پذیرایی شد.

 


منبع : بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.







جستجو
13 (۱۶۱۸ بازدید)
15 (۱۴۲۴ بازدید)
17 (۱۴۱۷ بازدید)
14 (۱۴۰۲ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...