برگزاری کارگاه آموزشی مقاله نویسی و مهارت ارائه موثر

دوشنبه ٢٩ مهر ١٣٩٨ ساعت ٨:١٠ ق.ظ   ( بازدید : 318 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روز چهارشنبه 24 مهر، کارگاه آموزشی "مقاله نویسی و مهارت ارائه موثر" به همت دفتر استعداد درخشان دانشگاه با همکاری بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

در این کارگاه که با حضور بیش از 60 نفر از دانشجویان ممتاز دانشگاه های استان در محل تالار شهید نودهی دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد، دکتر آروین، مدرس کارگاه، به بیان اصول و استانداردهای مقاله نویسی و مهارت ارائه موثر مقالات پرداختند.

در ابتدای کارگاه به بیان کلیات آموزش مقاله نویسی به صورت کاربردی، پرهیز از کلی گویی و پرداختن به نکات مهم، تببین جزئیات و نحوه داوری مقالات توسط داوران پرداخته شد. در ادامه قدم به قدم نگارش بخش های مختلف مقاله از جمله انتخاب عنوان مقاله و نگارش چکیده مقاله، مقدمه مقاله و بیان روش تحقیق، یافته های پژوهش و بحث و نتیجه گیری را آموزش داده شد. در این بخش از کارگاه موضوعاتی همچون، ایده پردازی در مقاله نویسی، چارچوب و اسکلت بندی یک مقاله، انتخاب موضوع، مسأله یابی، طرح مسأله، شیوه های انتخاب منابع و پیشینه پژوهش، گردآوری داده ها، تحلیل و تفسیر داده ها، نتیجه گیری و ایده پردازی بر اساس تحلیل داده ها نیز توسط مدرس کارگاه آموزش داده شد.

در بخش دوم کارگاه، به بیان نحوه ارائه موثر مقاله در کنفرانس ها پرداخته شد و به نقش مهم زبانِ‌ بدن در ارائه و همچنین بایدها و نبایدهای آن اشاره شد. در این بخش به بیان مسائلی همچون ارکان اساسی یک سخنرانی موفقیت آمیز، انتخاب عنوان مناسب، نکات مهم در نوشتن متن سخنراني، نکات پیش از سخنرانی، وضعیت ظاهری سخنران، مراحل اجراي فنون سخنراني، اینکه چگونه هنگام سخنراني بر ترس خود غلبه كنيم؟، ویژگی‌های یک سخنرانی موثر و ویژگی‌هایی که متن سخنرانی را اثربخش می‌کند پرداخته شد.

در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و دانشجویان سوالات خود را از مدرس کارگاه پرسیدند.

 


منبع : مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...