گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۲۲ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۳۷۹ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۷۴۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۱۱۱۹۰۸ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٢/١١/١٣ - ۱۳۳۸ مورد

برنامه بازآموزی مدیریت زخم با امتیاز آموزش مداوم برگزارشد.

پنج شنبه ٥ دی ١٣٩٨ ساعت ٨:٣٨ ق.ظ   ( بازدید : 641 نفر )


برنامه بازآموزی مدیریت زخم

برنامه بازآموزی مدیریت زخم با امتیازآموزش مداوم درمحل تالارشهید آوینی بیمارستان امام علی (ع) بجنورد برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام علی (ع) بجنورد،دراین برنامه که با حضور همکارانی از گروههای پرستاری، مراقبت های ویژه،  پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، پرستاری اورژانس، پرستاری داخلی گروه های هدف ، پرستاری جراحی، اتاق عمل وهوشبری ازبیمارستانهای مختلف شهربرگزارشد،کارشناس ارشد میکروبیولوژی به عنوان مدرس این برنامه با تشریح انواع زخم وفرآیند ترمیم وپانسمانهای درمان زخم پرداخت.

محبوبه رمضانیان خاطرنشان کرد:ترمیم زخم و آسیب های بافتی یکی از مشکلات جدی در حوزه های سلامت و درمان محسوب می شود. تأخیر در ترمیم یک زخم یا آسیب بافتی هزینه های زیادی در بخش های اقتصادی و اجتماعی دربر دارد و بار سنگینی را بر یکایک افراد جامعه تحمیل می کند. بار سنگینی که نه تنها زندگی افراد مبتلا را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه عوارض آن، خانواده، اجتماع و سازمان های مسئول در زمینۀ ارائۀ خدمات بهداشتی و درمانی را نیز متأثر می سازد. با توجه به دگرگونی شیوۀ زندگی افراد جامعه، افزایش کمّی جمعیت و تغییر الگوی بیماری ها، فراوانی مشکلات مرتبط با بروز زخم های مزمن روندی رو به تزاید را نشان می دهد.

وی افزود: مروری بر پروسه ترمیم و نیاز زخم-زخم بستر مراقبت از زخم و اجرای برخی از پانسمان ها روی مولاژ،مدیریت زخم وتکنولوژی های درمان ، تدوین و ارائه یک برنامه مراقبتی در زخم های عفونی  نکروتیک ،مراقبت در زخم پای دیابتیک وتدوین یک پانسمان مطلوب و نوین در زخم دیابتیک از محورهای مهمی این برنامه است که می بایست به آن توجه شود.

شایان ذکر است درطول این برنامه آموزی،شرکت کنندگان سوالات وپیشنهادات ومشکلاتی که هریک به نوبه خود درحین ارائه خدمات با آن مواجه هستند،مطرح نمودندورمضانیان باتبیین موضوع ،به سوالات پاسخ داد.

 


منبع : بیمارستان امام علی (ع) چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.









جستجو
مسابقه هفته بسیج (۲۸۰۰۷ بازدید)
تجهیز اتاق عمل (۶۸۰۳ بازدید)
دوره بازآموزی (۵۹۸۴ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...