گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۵۸ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۴۵۴ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۷۰۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۱۱۲۲۹۸ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٢/١١/١٣ - ۱۳۳۸ مورد

ذبح یک راس گوسفند ورسم خوب قربانی کردن برای دفع بلا در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد

سه شنبه ٢٠ اسفند ١٣٩٨ ساعت ١٣:١١ ب.ظ   ( بازدید : 1537 نفر )


ذبح یک راس گوسفند ورسم خوب قربانی کردن برای دفع بلا در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد

به گزارش روابط عموی مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام علی (ع) بجنورد،دریک حرکت خودجوش به همت پرسنل بیمارستان یک راس گوسفند درمحل بیمارستان به نیت دفع بلا وسلامتی حضرت ولی عصر(عج) ومقام معظم رهبری ومردم شریف ایران وبه نیت سلامتی پرسنل وکادردرمانی وبالینی وخانواده های محترمشان ذبح شد.

رییس بیمارستان دراین باره به خبرنگارما گفت: این روزها بیماری کرونا در صدر اخبار رسانه های ایران و جهان قرار دارد؛ بیماری که به سرعت در جهان فراگیر شده است و افراد زیادی را گرفتار خود کرده است.اینجانب ضمن قدردانی از ایثار واز خودگذشتگی همکاران درکلیه بخشها وواحد های تابعه بیمارستان،آرزوی سلامتی وطول عمر بابرکت دارم.

درهرحال یکی از مواردی که در هنگام بلایا ومشکلات توصیه می شود، قربانی کردن مانند قربانی گوسفند و توزیع گوشت آن میان نیازمندان است.

ایشان بیان داشت: امام صادق(ع) درباره فلسفه قربانی کردن فرمود: «همانا قربانی گناهان صاحبش را می‌ریزد و باعث آمرزش آن‌ها می‌شود، هنگامی که اولین قطره خونش بر زمین می‌ریزد، همانا خداوند از غیب می‌داند، چه کسی از او می‌ترسد و تقوا را رعایت می‌کند.

.قربانی به عنوان شعار دین و آیین و مشروعیت آن به زمان حضرت آدم(ع) بر می‌گردد، اما وقتی که واقعه بی‌نظیر و شگفت‌انگیز حضرت ابراهیم(ع) پیش آمد که در آن واقعه ایشان برای ذبح و قربانی کردن یکتا فرزندش اسماعیل(ع) اقدام فرمود و از این امتحان الهی سربلند بیرون آمد، قربانی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای را در ادیان سماوی کسب کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص کشور وشیوع بیماری کرونا،جهت دفع بلا از کشور و مردم وهمکاران پرتلاش دربخشهای درمانی که خط مقدم جبهه مبارزه بااین بیماری میباشند ،برآن شدیم که با ذبح یک راس گوسفند، سهمی دراین امر خداپسندانه قدمی به نیت سلامتی جامعه سلامت  داشته باشیم

دکتر علی اسماعیلی خاطرنشان کرد: پس از قربانی کردن ،گوشت آن را بین نیازمندان توزیع شد


منبع : بیمارستان امام علی (ع) چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.









جستجو
مسابقه هفته بسیج (۲۸۰۱۲ بازدید)
تجهیز اتاق عمل (۶۸۰۴ بازدید)
دوره بازآموزی (۵۹۸۴ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...