گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳ نفر

تعداد بازدید های کل : ۲۸۷۳۳۷ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٦/١ - ۶۲۴ مورد

روز جهانی سلامتی و بهداشت مبارک

دوشنبه ١٨ فروردین ١٣٩٩ ساعت ١٢:٠ ب.ظ   ( بازدید : 420 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

شعار سازمان جهانی بهداشت در سال 2020

مجمع جهانی بهداشت سال 2020 را به عنوان سال جهانی پرستار و ماما تعیین کرده است. همچنین شعار روز جهانی بهداشت در سال 2020 را به پشتیبانی از این گروه اختصاص داده است و عنوان شعار سال را "Support Nurses and Midwives" یا "پشتیبان و قدردان تلاش های پرستاران و ماماها باشیم" تعیین کرده است.

در این سال سازمان جهانی بهداشت در نظر دارد تا نقش حیاتی پرستاران و ماماها در تامین سلامت در سراسرجهان را برجسته نماید و خواستار تقویت نیروهای پرستار و ماما شود.

پرستارها و ماماها نقش حیاتی در تامین خدمات سلامت دارند. آنها برای تامین سلامت مادران، کودکان، افراد سالمند و بطور کلی همه اقشار جامعه از جان خود مایه می گذارند. گاهی پرستاران اولین و شاید تنها منبع برای تامین نیازهای بهداشتی در یک جامعه باشند. جهان برای دستیابی به شعار "پوشش همگانی سلامت" تا سال 2030 نیاز به نه میلیون پرستار و مامای دیگر دارد.

همچنین دستیابی به اهداف زیر مد نظر می باشد:

  • ایجاد موجی از قدردانی عمومی بابت خدمات پرستاران و ماماها و نقش آن ها در ارائه خدمات سلامت
  • ارتقاء جایگاه پرستاران و ماماها در بین نیروهای سلامت
  • سرعت بخشیدن به پشتیبانی ها و سرمایه گذاری ها درباره پرستاران و ماماها

در ایران با توجه به نقش کلیدی پرستاران معاونت پرستاری در وزارت بهداشت ایجاد شد و ماماها جزء اولین گروه بهداشتی و درمانی بودند که در طرح پزشک خانواده بکار گرفته شدند. همچنین در کشور ما 180 دانشکده پرستاری مامایی با 1500 عضو هیئت علمی مشغول تربیت دانشجویان هستند. ماحصل این تلاش ها تربیت بیش از یکصد هزار دانش آموخته می باشد که در گروه پرستاری در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات سلامت می باشند. همچنین در پاندمی کرونا ویروس کووید19 نقش برجسته پرستاران کاملاٌ بر همگان روشن شد و برخی از این عزیزان از جانشان گذشتند تا سلامت را به مردم هدیه کنند که یادشان را گرامی می داریم وبه این شهیدان خدمت درود می فرستیم. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به آدرس های زیر مراجعه فرمایید.


منبع : بیمارستان پورسینای آشخانه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
اللهم عجل لولیک الفرج (۲۲۶۲۹ بازدید)
cpr در یک نگاه ... (۲۴۱۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...