گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۶۲ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۲۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۷۹۹۳۴ مورد

انجام نخستین عمل جراحی دررفتگی لگن مادرزادی DDH در شهرستان شیروان

یكشنبه ١١ خرداد ١٣٩٩ ساعت ١:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 810 نفر )


انجام نخستین عمل جراحی دررفتگی لگن مادرزادی DDH در شهرستان شیروان

 

🔹دکتر اسماعیل گریوانی سرپرست بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی از انجام اولین عمل موفقیت‌آمیز دررفتگی لگن مادرزادی DDH   خبر داد و گفت: این عمل برای اولین بار با کمک تیم اتاق عمل در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان که در شرایط بیماری کرونا جایگزین بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شده است، انجام شد.

 

🔹 به گزارش روابط عمومی بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی بیمار داوطلب این عمل جراحی خانم 32 ساله ای از شهرستان بجنورد بودند که به دلیل در رفتگی لگن مادرزادی DDH به بیمارستان امام خیمنی (ره) مراجعه نموده و تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

 

🔹 دکتر اسماعیل گریوانی درتوضیح این عمل جراحی افزودند: دررفتگی مادرزادی لگن در ناحیه مفصل ران که نام کامل آن (DDH) Developmental Dysplasia of the Hip  است جزو بیماریهای مادرزادی سیستم حرکتی بدن می باشد. در این بیماری سر استخوان ران به درستی در داخل حفره استابولوم لگن قرار نگرفته است. در این افراد حفره استابولوم در دوران جنینی به درستی تشکیل نشده و شکل و یا عمق کافی را نداشته و نمی تواند سر استخوان ران را در خود نگه داری و حفظ کند.

 

🔹 ایشان خاطرنشان کردند : امیدواریم با برنامهریزیهای مدون و تامین منابع و نیروهای مورد نیاز در بیمارستان های شیروان بتوانیم این گونه عمل‌های جراحی را در جهت رفاه حال شهروندان محترم شیروان افزایش دهیم، چرا که این امر با وجود کادر درمانی متشکل از متخصصین موفق در شهرستان و تجهیزات پزشکی مناسب موجود، علی‌رغم وجود مشکلات مالی، در فضایی بهتر و با آرامش بیشتر جهت ارائه خدمات مطلوب درمانی و جلوگیری از سفرهای درمانی همشهریان عزیز، انشاالله میسر خواهد شد.


منبع : بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.







جستجو
13 (۱۶۱۸ بازدید)
15 (۱۴۲۴ بازدید)
17 (۱۴۱۷ بازدید)
14 (۱۴۰۲ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...