معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به همراه رئیس اداره پرستاری و تیم همراه، به مناسبت گرامیداشت هفته ملی جمعیت در برنامه ای یک روزه به شیروان سفر و در برنامه هایی مجزا از مادران تازه زایمان کرده، بیمارستان‌ها و متخصصان برتر در امر ترویج زایمان طبیعی تقدیر و همزمان از برخی بخش‌های بیمارستانی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر علی عفتی‌زاده، دوشنبه اول خرداد ماه 1402 به مناسبت هفته ملی جمعیت با حضور در شهرستان شیروان در راستای ترویج فرزندآوری با اهداء شاخه‌های گل از تعدادی از مادران تازه زایمان کرده و متخصصان برتر در امر ازدواج بیمارستان امام خمینی(ره) این شهر تقدیر کرد.

همچنین وی در این حضور خود، بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان را بیمارستان برتر در امر ترویج زایمان طبیعی معرفی و بیان کرد: این بیمارستان پس از بررسی آمارها توانست در امر ترویج زایمان طبیعی از دیگر بیمارستان‌ها پیشی بگیرد.

دکتر عفتی‌زاده افزود: بیمارستان امام خمینی(ره) علاوه بر کاهش ۵ درصدی آمار سزارین در مادران نخست زا، آمار زایمان های طبیعی خود را افزایش داده است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان نیز در این برنامه اظهار کرد: امیدواریم مردم با اعتمادی که به حوزه سلامت دارند، بتوانیم با کار و تلاش خدماتی که در شأن مردم این شهرستان است ارائه دهیم، در همین راستا در آینده نزدیک شاهد افتتاح واحد VIP زنان و ترویج زایمان بی درد خواهیم بود تا میزان خروج مادران باردار از شهرستان و استان و مراجعه به استان‌های دیگر را کاهش دهیم.

دکتر محمدرضا حیدری تصریح کرد: در این شهرستان شاید به جرأت می‌توان گفت از یک بیمارستان خصوصی و به ظاهر مجهزتر خدمات بهتری به شهروندان ارائه می‌‌گردد هر آنچه خدماتی که در کلان شهرها به یک مادر باردار یا زایمانی ارائه می‌شود در این بیمارستان به بهترن شکل ممکن و شاید بهتر فراهم است.بنا بر این گزارش؛ در پایان از دکتر امین خردمند ریاست بیمارستان امام خمینی(ره) و دکتر جهانپور پزشک متخصص زنان به جهت تلاش‌های مضاعف و کاهش آمار سزارین در این بیمارستان تقدیر شد.

گفتنی است؛ در حین اجرای این برنامه‌ها تاتاری، رئیس اداره پرستاری نیز از اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) بازدید و نحوه ارائه خدمت به مراجعان، دغدغه‌ها و مسائل موجود را بررسی و ارزیابی کرد.


از مجموع 1 رأی