-
معرفی پژوهش در آموزش
خروجی هر برنامه بطور زیادی متاثر از فرایند های اجرایی آن برنامه است. لذا همواره ارزیابی فرایندها از اهمیت ویژهای برخوردار بوده است. با توجه به اینکه مهمترین وظیفه دانشگاه ها آموزش می باشد بنابراین بررسی فرایندهای آموزشی و عوامل وابسته به آن در دانشگاهها امری حیاتی و مهم می باشد. سرعت شتابنده تولید اطلاعات علمی و گسترش روز افزون رشته های علوم پزشکی در دهه های اخیر نیاز به پژوهش در زمینه آموزش شیوه های مناسب تدریس، راه های نوین یادگیری ، ارتقاء علمی و ارزیابی دانشجویان و تواناییهای لازم جهت برنامه ریزی و ارزشیابی آموزشی را بیش از پیش مشخص می کند؛ این امر مهم به واحد پژوهش در آموزش به عنوان زیر شاخه مرکز EDC (مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی) محول شده است.
پژوهش در آموزش مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خرداد1388 به منظور ارتقاء کیفی وکمی فعالیت های آموزشی ایجاد گردیده و در نظر دارد با همکاری و حمایت اساتید، پژوهشگران و دانشجویان مشکلات و نیازهای آموزشی جاری ونوین را شناسایی و راهکارهای مناسب در این جهت ارائه نماید و موجب تولید علم و انتقال دانش به نحو بهینه تری در طول زمان و بطور مداوم گردد. تا در نهایت کیفیت و کمیت امورآموزشی دانشگاه ارتقاء و مانع از انحراف دانشگاه از مسیرنقشه جامع علمی سلامت کشور شود.
برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...