گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۹۷ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۵۲ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۱۰۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۴۲۸۹۵۴ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٩/٥ - ۷۷۴ مورد

فناوري اطلاعات و HIS


مسئول بخش فناوري اطلاعات و HIS

نام و نام خانوادگی : مهندس صادق بانژاد تیتکانلو

پست الکترونیک : sos_sadegh@yahoo.com

تلفن تماس : 05836425570 _ داخلی 128

31511060

 

 

آيين نامه شرح وظايف كارشناسان فناوري اطلاعات واحدهاي تابعه نسخه اول

ماده 1 - كارشناس فناوري اطلاعات : داراي مدرك كارشناسي كامپيوتر ( نرم افزاريا سخت افزار ) مي باشد و مسووليت تمامي امور مربوط به فناوري اطلاعات بر عهده ايشان مي باشد .

تبصره 1 - در واحدهايي كه كارشناس ندارند و كاردان كامپيوتر انجام وظيفه مي نمايد ، مسووليت تمامي امور مربوط به فناوري اطلاعات بر عهده ايشان مي باشد .( به عنوان كارشناس محسوب مي شوند )

ماده 2 رابط فناوري اطلاعات : داراي مداركي غير از كامپيوتر مي باشند و وظيفه اصلي آنها مرتبط با مدرك مربوطه مي باشد و با مديريت فناوري اطلاعات ،همكاري دارند .

تبصره 2 – كارشناسان و رابطان فناوري اطلاعات ،پس از تاييد مديريت فناوري اطلاعات و صدور ابلاغ از طرف معاونت پشتيباني دانشگاه ، مجوز انجام فعاليت را دارند و در واحدهايي كه رابط در كنار كارشناس حضور دارد ،مسووليت تمامي امور بر عهده كارشناس مي باشد و رابط مجوز مستقيم ندارد .

اين آيين نامه در نه فصل تهيه شده است .

فصل اول : وظايف عمومي كارشناسان فناوري اطلاعات

 

ماده 1 - تهيه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه و تجهيزات مركز تلفن و شناسنامه نرم افزارهاي موجود ،به منظور ساماندهي اطلاعات تجهيزات موجوددر واحدها

تبصره 1 - در حال حاضر شناسنامه ها بصورت كاغذي تهيه شوند و پس از آموزش ،در نرم افزار ICTM وارد گردد

ماده 2 - ارسال گزارش فعاليت هاي انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبكه ومخابرات ) در قالب فرم هاي تدوين شده و دستورالعمل هاي مديريت ( قالب فرم ها در سايت مديریت و سايت سخت افزار ( شبكه رابطين ) موجود مي باشد )، بصورت فصلی ( حداكثر تا 20 روز اول فصل بعد ) و سالانه ( تا پايان فروردين ماه سال جديد ) به مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات

ماده 3 - انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد در محدوده سقف مجاز در بخشنامه هاي ارسال شده از طرف مديريت خدمات پشتيباني دانشگاه ( معاملات كوچك ) و خريد طبق ليست تجهيزات مجاز كه در سايت سخت افزار موجود مي باشد .

ماده 4 - حضور مستمر در جلسات هماهنگي و بازآموزي هاي برگزار شده توسط مديريت و در مواقعي كه حضور ممكن نيست ،كسب اجازه از مديريت

ماده 5 - اعلام نيازهاي آموزشي به مديريت و ارتقا سطح علمي و عملي با گرفتن آموزشهاي لازم و...

ماده 6 - بازديد از سايتهاي خبري ICT جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فني و اطلاع از تكنولوژيهاي جديد جهاني

ماده 7 - بازديد مستمر از وب سايت مديريت فن آوري اطلاعات و واحدهاي زير مجموعه ( مانند سايت سخت افزار و سايت اينترنت و...

 

فصل دوم : وظايف در حوزه سخت افزار

 

ماده 1 - نظارت بر روند خريد تجهيزات رايانه اي :

ماده 1-1 - دريافت يا تكميل فرم درخواست خريد تجهيزات رايانه اي ( فرم شماره يك )

ماده 2-1 - بررسي كارشناسي علت نياز خريد تجهيزات رايانه اي و تاييد ، يا عدم تاييد نياز

ماده 3-1- تهيه ليست تجهيزات مناسب با نياز(در صورت تاييد نياز) طبق مشخصات ارائه شده از سوي مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات (فرم شماره 5)

ماده 4-1- تاييد فاكتورها از نظر فني و مطابقت با ليست تجهيزات و بررسي قيمت و اعلام نظر احتمالي در زمينه قيمت ها ( تاييد قيمت بر عهده كارپرداز مي باشد )

ماده 2 - كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده ،به صورت زير :

ماده 1-2 - بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد شده

ماده 2-2 - الصاق برچسب ليست قطعات داخلي رايانه ها همراه با مشخصات فني و تاريخ شروع و خاتمه گارانتي قطعات بصورت مشخص برروي رايانه هاي خريداري شده ( بهتر است توسط شركت فروشنده انجام گيرد )

ماده 3-2 - تكميل فرم مخصوص چك ليست سيستم (فرم شماره 6) همراه با توضيحات مربوطه

ماده 4-2 - الصاق برچسب كنترل فني در پشت كيس

ماده 3 - فرآيند تعميرات :

ماده 3-1 - نصب سيستم عامل هاونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحد

ماده 2-3 - تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزش هاي داده شده

ماده 3-3 - نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات

تبصره - نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي

 

فصل سوم : وظايف در حوزه شبكه

 

ماده 1 - نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات

ماده 2 - تهيه مستندات جامع شبكه بر اساس استاندارد مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات

ماده 3 - آگاهي كامل از كاربرد و نحوه عملكرد تجهيزات Active

ماده 4 - آگاهي كامل از نحوه ارتباط مركز تا ساختمان مركزي و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت

ماده 5 - آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه و برخورد با مشكلات احتمالي

ماده 6 - حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي از نقطه ابتدايي تا انتهايي شبكه موجود

ماده 7 - مطلع نمودن مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغيير ، تحول و نيازها

ماده 8 - عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌ا ي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه( IP وكارت شبكه و... )

ماده 9 - آشنايي با سيستم عامل لينوكس و مفاهيم اوليه شبكه Network + ( اختصاصي كارشناسان )

ماده 10 - مطلع بودن از انجام هرگونه عمليات عمراني و تلاش جهت حفظ و نگهداري تجهيزات شبكه

 

فصل چهارم : وظايف در حوزه نرم افزار

 

ماده 1 - پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم

ماده 2 - مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها

ماده 3 - هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد و تمدید قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها

ماده 4 - همكاري در تهيه RFP برای نرم افزار های مورد درخواست واحد مربوطه(تهيه ، تنظيم و مستند سازي نيازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)

ماده 5 - آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه ( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... )

ماده 6 - آگاهي از كليات (حيطه و نوع فعاليت هاي تحت پوشش) نرم افزارهاي واحد مربوطه جهت پيگيري مناسب تر مسائل مربوطه

ماده 7 - نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها

ماده 8 - تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري

ماده 9 - مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري

ماده 10- تامین و فراهم آوردن راهکارهای مناسب جهت حفظ امنیت دسترسی به داده های نرم افزارهای موجود در واحد

ماده 11- اعمال تنظیمات مورد نیاز نرم افزارها جهت استفاده کاربران در واحد مربوطه

 

فصل پنجم : وظايف در حوزه وب سايت

 


ماده 1 - آشنايي با نرم افزار ICARUS و آدرس هاي وب سايت واحد

ماده 2 - بررسي وب سايت هاي واحدهاي مختلف واعلام نظرات به مديريت فناوري اطلاعات جهت بهتر شدن كيفيت تمامي وب سايت هاي زير مجموعه

ماده 3 - آشنايي با استاندارد هاي تهيه وب سايت ( از طريق بازديد از سايتهاي متفاوت )

ماده 4 - به روز نگه داشتن مطالب وب سايت ( اخبار و اطلاعيه و ... )

ماده 5 - نظارت كارشناس IT برروي كار رابط وب سايت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )

ماده 6 - نظارت مستقيم بر روي وب سايت واحد خود ،انتقال مشكلات وپيگيري آنها

 

فصل ششم : وظايف در حوزه HIS و PACS

ماده 1- نگهداری سرور و دیتا بیس و تهیه نسخه های پشتیبان ( Backup data ) از سرور نرم افزارHIS و PACS بصورت دوره اي و آرشيو آن (بطوریکه یک نسخه از آرشیو تهیه شده به صورت دوره های ماهانه تحویل مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه گردد.)

ماده2- کنترل و نظارت بر صحت عملکرد سخت افزاری،نرم افزاری و امنیتی سرور بطوریکه پایداری و دسترسی پذیری سرور در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روزی فعال باشد.

ماده 3- نظارت بر آموزش هاي ارائه شده از طرف شركت پيمانكار وگزارش اشكالهاي احتمالي به كارشناس مسوول آموزش نرم افزار

ماده 4- پیگیری جهت تشکیل منظم کمیته HIS در بیمارستان و ارسال صورتجلسات آن به مدیریت آمار و فن آوری اطلاعات دانشگاه و اقدام در رفع مشکلات با هماهنگی شرکت طرف قرارداد

ماده 5- همکاری در برگزاری جلسات آموزشی پرسنل بیمارستان

ماده 6- پیگیری و رفع مشکلات کاربران در طول شبانه روز در قالب آنکال.

ماده7- همکاری در راه اندازی اتصال تجهیزات پزشکی به سیستم HIS

ماده8- همکاری و نظارت بر تشکیل صحیح پرونده الکترونیک سلامت در نمونه سپاس دانشگاه (اعم از ثبت کدملی،ثبت صحیح داده ها و ارسال موفق آن به نمونه سپاس و...)

ماده9- پیگیری اعمال تغییرات در نرم افزارHIS بر اساس دستورالعمل های ابلاغی

ماده 10- کنترل ونظارت برعملکرد پرسنل بیمارستان در سیستم استفاده از HIS ، HMIS، PACSو... باتوجه به سطوح دسترسی تعیین شده مدیریت بیمارستان

ماده11- تعریف و اصلاح تعاریف پایه سیستم شامل تعریف کاربران ، تعریف بیمه ها به همراه جزئیات بیمه ای، تعاریف اقدامات و... با هماهنگی مدیریت و مسئولین بخشهای بیمارستان

ماده12- نظارت بر حسن اجرای انجام کار شرکت طرف قرارداد و تمدید به موقع قراردادهای پشتیبانی آن

ماده13- ارائه راهکارهای مناسب و انتقال درست آن به شرکت طرف قرارداد هنگام بروز مشکلات نرم افزاری بر اساس دستورالعملهای ابلاغی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات ( ثبت در CRM ، مکاتبه با شرکت طرف قرارداد و رونوشت آن به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات)

ماده14- برقراری ارتباط امن شرکت طرف قرارداد با سرور HIS و PACS در صورت استفاده از بستر راه دور و اینترنتی  ثبت آن و ارائه گزارشهای لازم در صورت نیاز با هماهنگی قبلی.

ماده 15- شرکت به موقع در جلسات کمیته HIS دانشگاه در صورت نیاز

 

فصل هفتم : وظايف در حوزه اتوماسيون اداري

   

 

ماده 1 - آگاهي كامل از تنظيمات نرم افزار اتوماسيون اداري

ماده 2 - آشنايي كاربردي با سيستم اتوماسيون اداري جهت آموزش نرم افزار و رفع اشكال به كاربران شاغل در آن واحد

ماده 3 - اطلاع رساني از وضعيت سيستم اتومسيون اداري و كاربران ( فعال - تغيير سمت و ....) در آن مركز

ماده 3 – انجام امور مربوط به اتوماسیون اداری (تعریف کاربر و سمت ، امضا و ....) بوسیله فرمهای استقرار هوشمند

ماده 4-آشنایی با تنظیمات مرورگر و اسکنر و پرینتر دبیرخانه در آن واحد

ماده 5-انجام تغییرات مورد نیاز بر روی فرمها و سربرگ و قالبهای چاپ واحد مربوطه

 

فصل هفتم : وظايف در حوزه دستگاه حضور و غیاب

 

ماده 1- انجام تنظیمات شبکه ای و سخت افزاری دستگاه حضور و غیاب و برقراری ارتباط دستگاه با سرور دانشگاه

ماده 2- انجام به روز رسانی نرم افزاری دستگاه ها

ماده 3- تهیه نسخه پشتیبان از اثر انگشت ها و تردد های ثبت شده در دستگاه ها به صورت دوره ای

 

فصل هشتم : وظايف در حوزه اينترنت

 

ماده 1 - آشنايي با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امكانات اينترنت FTP,FTP2 ، حجم down Load و نرم افزارهاي جانبي

ماده 2 - شناسايي error هاي سيستم جهت اتصال به اينترنت

ماده 3 - راهنمايي كاربران واحدها جهت گرفتن اشتراك اداري وتاييد نياز فرم درخواست ويا شخصيو يااشتراك خطوط ADSL

تبصره – موارد فوق در سايت اينترنت توضيح داده شده است .

ماده 4 - شناخت وآشنايي با ميزان پهناي باند در دانشگاه و ارائه مشكلات اين حوزه به كاربران واحد خود

 

فصل نهم : وظايف در حوزه مخابرات

 

ماده1 - آشنايي با نرم افزار مركز تلفن و نحوه ارتباط سيستم رايانه با مركز تلفن ( مراكز تلفن داراي رايانه (

ماده 2 - تهية نرم افزار مركز تلفن بصورت Backup ( از طريق مخابرات دانشگاه ) جهت استفاده در مواقع ضروري ) مراكز تلفن داراي رايانه )

ماده 3 - تهيه كيس رزرو براي مركز تلفن و جايگزيني در مواقع ضروري( مراكز تلفن داراي رايانه )

ماده 4 - آشنايي با عملكرد كليد هاي كنسول مركز تلفن ( مراكز فاقد رايانه )

ماده 5 - آموزش دستگاه مبدل IP ( Voip ) جهت آشنايي با قابليتهاي دستگاه و تسلط كافي بر نحوة عملكرد صحيح دستگاه و عيب يابي آن

ماده 6 - نظارت روزانه بر عملكرد صحيح دستگاه Voip و رفع عيوب احتمالي

ماده 7 - نظارت بر صحت عملكرد ups و باطريها 









جستجو
معرفی بیمارستان (۲۰۹۱ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...