-

به پورتال بیمارستان بنت الهدی بجنورد خوش آمدید



گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۱۲ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۴۳۶ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۳۹۹ مورد

23 مهرماه روز جهانی بهداشت دست گرامی باد

دوشنبه ٢٤ مهر ١٣٩٦ ساعت ١١:٤٥ ق.ظ   ( بازدید : 717 نفر )


 

از  سال ٢٠٠٥ که سازمان بهداشت جهانی شعار" مراقبت تمیز مراقبت امن تر" را  در سرلوحه امور خود قرار داد    ، بیش از ١٣٠ کشور عضو سازمان و کشورهای غیر عضو حمایت خود را برای پیشگیری از عفونت های بیمارستانی  (HAI) اعلام نمودند  و تسهیلاتی جهت فراهم سازی بهداشت دست ایجاد گردید. در حال حاضر تمام تلاش ها نسبت به حفظ اقدامات انجام شده و در نتیجه کاهش بیشتر عفونتهای بیمارستانی است.

هر ساله صدها میلیون نفر در سراسر جهان به عفونت های بیمارستانی مبتلا شده و  برخی فوت میکنند و یا بطور قابل توجهی به بیماریها و عفونت های شدید دیگر مانند استافیلوکوک اورئوس مقاوم به  متی سیلین (MRSA) ویا بیماریهای عفونی که  بدنبال مراقبتهای انجام شده ایجاد میشود  مانند مقاومت به آنتی بیوتیک ها مبتلا  میشوند.  کارکنان بهداشتی با رعایت بهداشت دستها در مراقبت از بیمار، سبب کاهش بار آلودگی میشوند . بیمارستانها جهت دستیابی به  استراتژی رعایت ٥ موقعیت بهداشت دست تلاش میکنند تا با آگاهی بیشتر، تغییر نگرش و رفتار نسبت به این اقدام بهداشتی دست یابند.

چشم انداز سازمان جهانی بهداشت  برای دهه آینده تشویق و ترویج در جلوگیری از آسیب های قابل اجتناب از میکروب های خطرناک در محل مراقبت از بیمار است . (بخشی از پیام پروفسور پیتت در روز جهانی بهداشت دست) .


منبع : بیمارستان بنت الهدای بجنورد چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.















جستجو
گلباران مزار شهدا (۴۸۱۴ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...