-

به پورتال بیمارستان بنت الهدی بجنورد خوش آمدید



گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۴۵ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۴۰۶ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۷۳۲ مورد

ارتحال آیت الله مهمان نواز

دوشنبه ٣ اردیبهشت ١٣٩٧ ساعت ٧:٢٧ ق.ظ   ( بازدید : 558 نفر )


انا لله و انا الیه راجعون.روح ملکوتی آیت الله مهمان نواز  نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در 92 سالگی به ملکوت اعلی پیوست
آیت الله حبیب الله مهمان نواز در سال 1305 در روستای کاریزک کال از توابع نیشابور متولد شد.
وی در خانواده ای کشاورز متولد شد. پدرش از نظر موقعیّت اجتماعی مورد احترام مردم روستا بود و در رفع مشکلات و حلّ اختلافات مردم نقش بسیار مؤثّری داشت و به روحانیّت بسیار علاقه مند بود و میزبانی و اکرام روحانیونی را که به روستا می آمدند، بر عهده می گرفت.
آیت الله مهمان نواز، تحصیلات مقدماتی را ابتدا در مکتب خانه گذراند و سپس برای تحصیل علوم حوزوی عازم مدرسه گلشن شد و سپس سطوح نهایی حوزه را در مشهد سپری کرد.
وی از جمله شخصیت های برجسته و تأثیرگذار در بین مردم خراسان شمالی بود و در زمان مبارزات قبل از پیروزی انقلاب نقش اساسی در هدایت مردم خراسان به ویژه بجنورد داشت.
آیت الله مهمان نواز، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در هجدهم شهریورماه سال ۱۳۵۹، با حکم حضرت امام خمینی به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب گردید و بعد از ۳۲ سال اقامه نماز این شهر، به دلیل کهولت سن و وضع جسمانی ضعیف، از این سمت کناره گیری کرد.
آیت الله مهمان نواز، ۲۳ تیرماه ۱۳۹۱ آخرین نماز جمعه بجنورد را در مصلای امام خمینی (ره) اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد.


منبع : بیمارستان بنت الهدای بجنورد چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.















جستجو
گلباران مزار شهدا (۴۸۱۶ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...