گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۱ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۶۷ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۵۸۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۰۳۰۵۵۰ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٨/١٢/٦ - ۷۱۷۷ مورد

تاثیر امواج آلفا

سه شنبه ٢٩ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١٠:١٥ ق.ظ   ( بازدید : 979 نفر )


20 دقیقه قبل از خواب و 20 دقیقه بعد از بیداری در آلفا هستید ، بالاترین سطح آلفا در لحظه ایست که دارد خوابتان می برد و یا درست در لحظه ای که بیدار می شوید . به این حالت پیک آلفا می گویند.

بر اساس حالتی که انسان ها در امواج آلفای قبل از خوابشان دارند به سه دسته تقسیم می شوند :

  1. انسان هایی که قبل از خواب مثبت اما رویایی می اندیشند .
  2. انسان هایی کهقبل از خواب مثبت اما واقعی می اندیشند .
  3. انسان هایی که قبل از خواب منفی هستند و منفی می اندیشند .

لطفا فکر کنید ببینید شما جزو کدام دسته هستید ؟

به خودتان دروغ نگویید ، اگر جزو آن دسته انسان هایی هستید که قبل از خواب همه غصه های زندگیتان را مرور می کنید . یا به حوادث و اتفاقاتی که ناراحتتان کرده فکر می کنید ، متاسفانه جزو دسته سوم هستید .

اگر فردی شما را ناراحت کرده و شما در خلوت قبل از خوابتان مرور می کنید چه کارهای بدی در مورد شما انجام داده ، یادتان باشد باعث می شوید که رفتار بد در آن شخص تکرار شود ! عجیب است ! اما شما بسیاری از حوادث زندگیتان را بر اساس اینکه در حالت آلفا چگونه فک رمی کنید می سازید ! چه آلفای قبل از خواب و چه در زمان هایی که روی چیزی تمرکز می کنید و در اصل دچار خلسه می شوید ...

ذهن شما مثل دیگ جادوگری می ماند که هر چه در آن بریزند پخته می شود !

توجه کنید هنگامی که به یکباره وارد عالم هپروت می شوید و ساعت ها به مشکلات مالی یا احساسی و عشقی و یا شکست های زندگیتان فکر می کنید یا به این که کمتر از مقداری که باید خوب باشید ، هستید ، یادتان باشد در خلسه قرار گرفته اید و امواج آلفا تولید می کنید و در بالاترین حالت تلقین پذیری هستید بدون اینکه خود متوجه باشید خودتان یا دیگران را هیپنوتیزم کرده و باعث می شوید تا همه آن چیزهای بد در روزهای آینده به شکل های جدید برای شما و یا دیگران ایجاد شود ، به طور مثال هنگامی که غرق در تماشای فیلم غمگین می شوید و خودتان را به جای قهرمان فیلم می گذارید و های های گریه می کنید امواج منفی و غمگین ارسال می کنید ، لطفا مراقب امواج آلفایی که تولید می کنید باشید .

تمرین : تکنیک ایست بعدی!

تمرین کنید که کنترل فکرتان را در یک ساعت به عهده بگیرید و اگر طی مراقبه فکری به سراغتان آمد که منفی بود اصلا خودتان را شماتت نکنید ! فقط سریع به خودتان بگویید بعدی1 و فکر دیگری را جایگزینش کنید و اگر فکر بعدی هم منفی بود باز تکرار کنید بعدی و بروید به سراغ فکر بعدی. آنقدر تکرار کنید تا یک فکر مثبت به وجود بیاید.

 

خانم مهسا فریدونیان، کارشناس مسئول سلامت روان شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان


منبع : شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
سوگندنامه بقراط (۱۱۵۰۶ بازدید)
امپاتی(empathy) چیست؟ (۶۲۵۱ بازدید)
سلام بر محرم (۵۹۷۸ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...