ضرورت ایجاد بستر مناسب برای اهدا تجهیزات و ملزومات پزشکی

چهارشنبه ١٨ اردیبهشت ١٣٩٨ ساعت ١٠:١٨ ق.ظ   ( بازدید : 456 نفر )


با شروع ماه مبارک رمضان و توجه بیشتر عموم مردم به امور خیر ، باید ظرفیت های حوزه سلامت بیشتر بیان گردد تا بصورت هدفمند به نیازمندان کمک شود .

به گزارش وب‌دا، مسئول اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به جنبه های اجتماعی شدن سلامت و لزوم مشارکت های فردی و اجتماعی در تامین سلامتی، توجه به اهدا تجهیزات و ملزومات پزشکی را راهکار مناسبی برای کاهش هزینه های درمان بیماران نیازمند عنوان کرد .
مهندس حامد بهارلو تصریح کرد : با توجه به افزایش سن جامعه و همچنین نیاز برخی بیماران پس از ترخیص از بیمارستان به تجهیزات مختلف پزشکی در منزل که توانایی خرید آن در مواردی وجود ندارد؛ لازم است خیرین و نیکوکاران به حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی توجه ویژه ای نمایند.
وی با اشاره به اینکه خانواده برخی بیماران هزینه‌های زیادی را در طول دوران نقاهت بیمار متحمل می‌شوند، اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌ها نیز پس از بهبود بیمار خود ، دیگر نیازی به تجهیزات و ملزومات پزشکی خانگی نظیر واکر، اکسیژن ساز پرتابل، تخت بستری، تشک مواج و ... ندارند و می توانند آن ها را به سایر افراد نیازمند با در نظر گرفتن شرایط ایمنی اهداء نمایند. 
وی اظهار کرد: این روند به کاهش فشار بر خانواده بیماران نیازمند و بار درمان بر دانشگاه علوم پزشکی کمک شایانی می نماید.
مسئول اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه از ساماندهی خیرین تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت : با الویت بندی تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز، جذب منابع غیر دولتی و شناسایی افرادی که مایل به تهیه و اهداء لوازم پزشکی هستند می توان اقدامات موثری در این حوزه انجام داد.
به گفته وی عموم مردم و خیرین در صورت آشنایی با بخش های مختلف حوزه سلامت، می توانند با وقف تجهیزات و ملزومات پزشکی به مراکز درمانی در بازگرداندن سلامتی بیماران نیازمند بسیار اثرگذار باشند .


منبع : اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.







جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...