گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۹ نفر

تعداد بازدید های کل : ۱۵۹۷۶۷۷ مورد

جلسه هم اندیشی پیشگیری از خودکشی

یكشنبه ٩ خرداد ١٤٠٠ ساعت ١١:٢٣ ق.ظ   ( بازدید : 393 نفر )


صبح امروز در سالن جلسات اداری بیمارستان امام رضا (ع) جلسه ای با هدف پیشگیری از خودکشی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام رضا (ع) صبح امروز در سالن جلسات اداری بیمارستان جلسه ای با هدف راهکارهای پیشگیری از خودکشی با حضور گروه سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی و مسئولین بیمارستان برگزار گردید.

امروز آمارها حاکی از آن است که روند خودکشی در بسیاری از کشورهای جهان افزایشی است، امری که می‌تواند بسیار نگران کننده باشد و نیازمند اقدام‌های اساسی و سیاست‌گذاری‌های درخور و پیشگیرانه است. 

نعمتی گفت : وقتی پدیده‌ای مانند خودکشی اتفاق می افتد به طور حتم عوامل مختلفی در شکل گیری و تصمیم آن فرد برای کشتن خود دخالت دارد که می‌طلبد همه متخصصان حوزه انسانی و سلامت، جامعه شناسان، روان شناسان، روان پزشکان، دولت‌مردان، سیاست‌گذاران مسئولان آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان واکنش نشان دهند و پاسخگو باشند و این موضوع را به تحلیل بکشند. در وزارت بهداشت و درمان سه مقوله پیشگیری ، درمان و پیگیری بعد از ترخیص بیماران بایستی به صورت بهم پیوسته باشند و این نیازمند ارتباط موثر بین واحدهای بهداشت و درمان و سایر ارگانهای مرتبط است .

در پایان جلسه تصمیم بر این شد مراکز بهداشتی روستایی و شهری با سیستم ارجاع بیماران نیازمند به سرویس روانپزشکی را راهنمایی کنند و یک جلسه با ارگانهای مرتبط با هدف رفع مشکلات و افزایش ارتباط موثر جهت کاهش آمار خودکشی پیرو این جلسه برگزار گردد.

 

 

 


منبع : بیمارستان امام رضا (ع) چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
دعا برای “آرامش اعصاب” (۱۳۰۸۳۳ بازدید)
پلان بیمارستان (۱۰۳۳۸ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...