مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از شهریورماه سال 99 تاکنون حدود ۱۸۰ هزار تصویر سی تی اسکن در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر محسن محمدزاده اظهار کرد: این بیمارستان به عنوان سانتر بستری بیماران کرونایی در بجنورد می باشد و در مدت پاندمی بیماری کرونا، میزان استفاده از این دستگاه به عنوان یک خدمت تشخیصی بیشتر شده است.
وی با اشاره به خرابی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسن (ع) گفت: از عمر مفید قطعات مصرفي در دستگاه های سی تی اسکن به ازای هر بار تصویربرداری كاسته مي شود.
دکتر محمدزاده ادامه داد: تيوب دستگاه سی تی اسکن مستقر در بیمارستان امام حسن (ع) در شهریورماه سال گذشته تعویض شد و طي اين مدت حدود 180 هزار بیمار با این دستگاه تصویربرداری شدند که در نهایت عمر مفید آن قطعه تمام شد و مجددا نیاز به تعویض پیدا کرد.
وی بیان کرد: تمامی اقدامات لازم برای تعویض قطعه دستگاه سی تی اسکن از جمله تامین وجه، واریز وجه به حساب شرکت و هماهنگی لازم برای تامین قطعه انجام و قطعه خریداری شد.
دکتر محمدزاده ادامه داد: پس از ترخیص قطعه، هماهنگی با شرکت پشتیبان دستگاه انجام خواهد گرفت و بلافاصله قطعه  برروی دستگاه نصب و راه اندازی خواهد شد.
وی عنوان کرد: طی مدت زمانی که دستگاه مشکل پیدا کرده و از مدار فعالیت خارج شده است، طبق هماهنگی های انجام شده بیماران بستری و سرپایی برای انجام سی تی اسکن می توانند به بیمارستان امام علی (ع) مراجعه کنند.
دکتر محمدزاده خاطرنشان کرد: بیمارستان امام علی (ع) به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات سی تی اسکن می باشد.
وی اظهار داشت: باتوجه به عدم امكان تاييد بيمه در برخي ساعات غير اداري، سی تی اسکن افراد داراي بيمه هاي پايه با تعرفه آزاد انجام می شود اما مراجعين می توانند در ساعات اداری با مراجعه به محل دریافت نتیجه سی تی اسکن و ارائه مدارک بیمه، هزینه پرداختی ما به التفاوت را دریافت کنند.


از مجموع 2 رأی