توسعه و ارتقای فرهنگ وقف در حوزه سلامت با اجرای تفاهم‌نامه‌ای مشترک

دوشنبه ١٦ آبان ١٤٠١ ساعت ١:٥٤ ق.ظ   ( بازدید : 89 نفر )


شورای راهبردی تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اداره‌کل اوقاف استان در راستای بهره‌برداری بهينه از امكانات، توانمندی‌ها و ظرفيت‌های مشترك در امر توسعه و ارتقای سنت حسنه وقف در حوزه سلامت و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه در اين حوزه تشکیل شد.

به گزارش وب‌دا، در نشستی که روز چهارشنبه 11 آبان‌ماه 1401 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و جمعی از معاونان و مدیران این دانشگاه و نیز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، بر اجرای تفاهم‌نامه مشترک با تشکیل شورای راهبردی و تعریف کمیته‌های تخصصی ذیل این شورا، تأکید شد.

دکتر پورنقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این نشست، اوقاف را به عنوان پشتوانه نظام سلامت معرفی و اظهار کرد: امیدواریم با تعامل و گسترش همکاری‌های مشترک بتوانیم از این ظرفیت در راستای تعالی نظام سلامت گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه حوزه سلامت واقفان بسیاری دارد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف و صیانت از نیت واقف در حوزه سلامت از جمله رویکردهای مهمی است که با اجرای این تفاهم‌نامه بیش از پیش محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: علوم پزشکی و اوقاف ظرفیت‌های وسیعی دارند که قرار دادن همکاری‌های مشترک در قالب تفاهم‌نامه می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات را تسهیل و رفع کند.

وی با اشاره به اقدامات اوقاف در حوزه سلامت به ویژه در ایام کرونا، تصریح کرد: توسعه حداكثری خدمات وقف در حوزه سلامت و استفاده از ظرفيت‌هاي اوقاف و امورخيريه در دستيابي به نظام تعالي سلامت، اجراي سياست‌هاي تأمين سلامت براي اقشار آسيب­پذير و محرومان جامعه و... از جمله اهداف ما در این همکاری مشترک است.

حجت الاسلام اصغر قدیمی سرپرست مدیریت امور حقوقی دانشگاه نیز در این نشست که دبیری شورای راهبردی تفاهم‌نامه را برعهده داشت، گفت:  اين تفاهم‌نامه به منظور بهره­برداري بهينه از امكانات، توانمندي­ها و ظرفيت­هاي مشترك در امر توسعه و ارتقاي سنت حسنه وقف در حوزه سلامت و اجراي طرح‌هاي عام­المنفعه در اين حوزه در سطح وزارت بهداشت و سازمان اوقاف کشور منعقد و به تبع آن در استان‌ها فعال شده است.


منبع : امور حقوقی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
وقف به چه معناست؟ (۹۱۲۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...