لزوم فرهنگ‌سازی همه جانبه برای تحقق ایرانی جوان
استاندار خراسان شمالی در نخستین همایش جوانی جمعیت بر فرهنگ‌سازی در همه ابعاد و بسترسازی مناسب، مرتبط با معیشت خانواده ها برای داشتن کشوری جوان، پویا، فعال و تحقق اهداف کشور تاکید کرد.
به گزارش وب‌دا، دکتر محمدرضا حسین نژاد با بیان این که امروز عزم نظام بر حل مشکلات جمعیتی است، گفت: این مهم نیازمند روشنگری در همه ابعاد و همچنین نیازمند برگزاری جلسات، برنامه ها و مشاوره های علمی، فرهنگی و مذهبی است تا مسیر مورد تاکید رهبری در این خصوص طی شود.
وی با بیان این که گاهی عدم تعادل در برنامه‌ریزی‌ها موجب عدم ثبات در نتایج می‌شود، عنوان کرد: تبلیغاتی تحت عنوان «فرزند کمتر، زندگی بهتر» سالیان متمادی تکرار و در اذهان رسوخ کرده و به باور، رفتار و عادت تبدیل شده است بنابراین، عوض کردن این باورهای قوی نیازمند کار فرهنگی مداوم است.
استاندار خراسان شمالی با بیان این که نیازمند تغییر در باورها و رفتارها با کارهای فرهنگی هستیم، گفت: باید بتوانیم در اجتماع، باور ازدیاد نسل را به وجود بیاوریم، در این راستا در سیاست‌های جمعیتی کشور مصوباتی در مجلس تصویب و ابلاغ شده است که شامل مشوق‌های مختلف فرزندآوری می شود.
حسین‌نژاد گفت: اما هنوز این مشوق‌ها منجر به افزایش راندمان و افزایش قابل قبول ضریب رشد جمعیتی نشده است، بنابراین نیاز به برنامه‌ریزی و مشوق‌های متعدد و مستمر وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: در چارچوب قانون مشوق‌های قوی‌تر و بیشتری ابلاغ شود تا شرایطی برای رفع مشکلات اقتصادی جوانان فراهم و باور جوان شدن جامعه نیز برای جوانان ایجاد شود.