در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی و رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاردان شرق افغانستان بر توسعه تعاملات و همکاری‌های مشترک آموزشی، درمانی و... تأکید شد.

به گزارش وب‌دا، صبح امروز 15 آبان ماه ۱۴۰۱، نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به همراه معاونان این دانشگاه و با حضور رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاردان شرق افغانستان و نیز مدیر کل بین الملل و مشاور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد.


دکتر سید جواد پورنقی در این نشست با تأکید بر روابط بین الملل و نقش آن در ارتقای نظام سلامت، اعلام کرد: این نشست فرصت مغتنمی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی و فناوری در راستای تقویت مناسبات و قرابت بیشتر فرهنگی دو کشور است.


وی با بیان این که باید با تدوین برنامه‌های کوتاه و بلند مدت استقرار فرهنگی را استحکام بخشید، اضافه کرد: ایجاد و گسترش روابط علمی با مراکز آموزشی خارج از ایران یکی از برنامه‌های ما در واحد بین‌الملل بوده که در همین راستا پیشنهادات همکاری در حوزه‌های مختلف با دانشگاه کارداران در حال بررسی است.


دکتر پور نقی با ابراز امیدواری برای تداوم ارتباطات بین الملل به عنوان مسیری برای رشد، حفظ و ارتقای فرهنگ سلامت هر دو کشور، ادامه داد: امیدواریم در توسعه و ارتقاء مناسبات بین‌المللی بین دو کشور بتوانیم گام های موثری برداریم.


در ادامه نشست دکتر صفی‌الله اسحاق زی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاردان شرق کشور افغانستان با اشاره به ارتباط استراتژیک ایران و افغانستان، مردم این دو کشور را برادر خود خواند و افزود: هیچ‌گاه افغان‌ها خود را از ایران جدا ندانسته و جدا نمی‌دانند و روابط‌ عمیق استراتژیک و قلبی دارند.


دکتر اسحاق زی با توجه به اهمیت جامعه پزشکی در هر کشور و اولویت بودن سلامت در هر جامعه تصریح کرد: بحث پزشکی، اولویت نخست هر جامعه است، نمی شود که پزشک را از دارو و درمان و بیمارستان و علم خود دور بسازیم و این همکاری باعث امیدواری است.


گفتنی است؛ در ادامه رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاردان شرق افغانستان به همراه اعضای حاضر در جلسه از امکانات آموزشی، بیمارستان، آزمایشگاه و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بازدید کردند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاردان شرق افغانستان در این بازدید با اشاره به امکانات مناسب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بر افزایش تعاملات بین این دو دانشگاه تاکید کرد.