مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این دانشگاه در 20 رشته مقطع تحصیلی آمادگی پذیرش دانشجوی بین‌الملل را دارد.

مجید پورخیاط در گفتگو با وب‌دا با اعلام این خبر اظهار کرد: متقاضیان بین‌المللی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی می‌توانند در هر یک از مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی پزشکی و دندانپزشکی و دستیاری درخواست خود را به این مدیریت ارسال کنند.

 

وی افزود: دستیاری اطفال(مشترک با مشهد)، دکترای عمومی پزشکی و دندان‌پزشکی، رشته‌های زیست فناوری پزشکی، نانو فناوری پزشکی (مشترک با مشهد)، پرستاری سالمندی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های علوم آزمایشگاهی، مامایی، پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، رادیولوژی، تغذیه، بهداشت عمومی،  بهداشت حرفه‌ای و بهداشت محیط در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناسی ناپیوسته و کاردانی فوریت‌های پزشکی ازجمله رشته‌هایی است که ظرفیت پذیرش دانشجوی بین‌الملل را داراست.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر اینکه شهریه‌های سالانه در این دانشگاه مقرون به صرفه و اقتصادی است، متقاضیان هنگام ارسال تقاضای تحصیل خود می‌توانند درخواست تخفیف در شهریه را نیز ارائه نمایند.

 

وی عنوان کرد: درخواست‌های مربوط به تخفیف شهریه نیز همانند درخواست‌های تحصیل در شورای پذیرش دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بررسی و نتیجه آن در اسرع وقت از طریق ایمیل به متقاضیان ابلاغ می‌شود.

 

مهندس پورخیاط با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گام‌های ابتدایی در مسیر بین‌المللی‌سازی را آغاز کرده است و زیرساخت‌های جذب دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه وجود دارد گفت: ظرفیت پذیرش سالانه 80 دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه را داریم.