گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۹ نفر

تعداد بازدید های کل : ۱۵۹۶۵۳۱ مورد

فواید ورزش برای کارمندان در محل کار

شنبه ٢٦ آذر ١٤٠١ ساعت ٩:٣٩ ق.ظ   ( بازدید : 1635 نفر )


فواید ورزش برای کارمندان در محل کار

فکر کنید عاشق شغل‌تان هستید. یکی از همین شغل‌هایی که ساعت ۸ صبح باید پشت میزتان باشید و تا ساعت ۵ بعدازظهر هم همان‌جا بنشینید.

شاید برای‌تان جالب، چالش‌برانگیز و ارزشمند هم باشد، اما واقعیت این است که تداوم در نشستن و بی تحرکی آفت سلامتی شماست، بنابراین ورزش در محل کار را جدی بگیرید

اغلب فضا‌های اداری طوری طراحی می‌شوند که کارمندان کم‌ترین رفت‌وآمد را داشته باشند. ساختار چنین فضاهایی، افزایش وزن را آسان می‌کند. درنتیجه ناگهان متوجه می‌شوید وزن‌تان اضافه شده است.

همانطور که گفتم نشستن پشت میز، علاوه بر افزایش وزن، آسیب‌هایی هم به ستون مهره‌ها، مفاصل، چشم‌ها و گردن وارد می‌کند.

ورزش و فعالیت‌ بدنی، فواید متعددی دارند (هم جسمی و هم ذهنی) و در نتیجه، می‌توانند برای افزایش سلامت محیط کار مناسب باشند.

  • افزایش بهره وری و کارایی
  • بهبود کار تیمی و روحیه‌ی همکاری
  • ایجاد تفکر استراتژیک
  • اعتماد به نفس بیشتر
  • خداحافظی با اسپاسم
  • کاهش هزینه‌های پزشکی
  • بهبود مهارت‌های ارتباطی

 

چرا ورزشکاران، کارمندانی عالی برای سازمان‌ها هستند

واضح و مبرهن است که عملکرد هر شرکتی به طور مستقیم با کیفیت عملکرد کارکنان آن ارتباط دارد. در حالی که سازمان‌ها هنگام انتخاب کارکنان خود به دنبال ویژگی‌های زیادی هستند، اغلب از نقش و اهمیت ورزش در رشد استعدادهای کارکنان غفلت می‌کنند.

با این حال سازمان‌ها شروع به درک این موضوع کرده‌اند که ورزشکاران یا کسانی که فعالانه در ورزش شرکت می‌کنند، برای محیط شغلی امروزی وضعیت بهتری دارند.

پنج دلیل که چرا ورزشکاران کارمندانی عالی برای یک سازمان هستند

استقامت بیشتری دارند

افراد ورزشکار پشتکار بیشتر و سرسختی ذهنی دارند، یعنی در برابر ناملایمات پایداری بهتری دارند. سرسختی ذهنی فرد را آماده رویارویی با موانع مختلف می‌کند.

به جای آنکه در مواجهه با موانع سست شود، با متانت و اعتماد به نفس به سمتشان می‌رود. همچنین بهتر می‌تواند شرایط سخت یا پیش بینی نشده را پشت سر بگذارد و بر چالش‌ها غلبه کند.

دارای مهارت‌های نرم هستند

مهارت های نرم یا Soft Skills نام اصطلاحی فراگیر است که امروزه اهمیت آن بیش از پیش احساس می‌شود.

این مهارت ها که تحت عنوان مهارت های درون فردی نیز شناخته می‌شوند دربرگیرنده مهارت‌های بین‌فردی و ارتباطی، مهارت‌های شنیداری، مدیریت زمان و همدلی با دیگران است.

ورزشکاران به طور غریزی این مهارت‌های نرم را دارند و به گونه‌ای آموزش دیده‌اند که آنها را برای محیط شغلی بسیار مناسب می‌کند. سال ها تمرین و بازی در کنار هم تیمی‌هایشان آن‌ها را منعطف کرده است.

در حال حاضر سازمان‌ها نیازمند کارکنانی هستند که در مهارت های نرم کاملاً آموزش دیده باشند و ورزشکاران از روز اول با این روش تمرین می‌کنند. آنها مهارت‌های ویژه‌ای برای اجرای پروژه‌های گروهی دارند و می‌توانند اهداف مورد نظر را به همه اعضا منتقل کنند.

آنها همچنین می‌دانند که چگونه هم گروهی‌‌ها را تشویق کنند، چگونه انگیزه دهند و چگونه یک محیط رقابتی سالم در محل کار ایجاد کنند.

بارها از شکست‌ درس گرفته‌اند

ورزشکاران بارها شکست را تجربه کرده‌اند، ورزشکارانی که با شکست بزرگ شده و پرورش یافته‌اند، می‌دانند از دست دادن پیروزی وقتی که خیلی به آن نزدیک هستید به چه معناست.

آنها می‌دانند که هر شکست بخشی از منحنی رسیدن به پیروزی است. بنابراین، آنها همین نگرش را در محل کار به دیگران منتقل می‌کنند. آن‌ها باعث می‌شوند اعضای گروه به اهمیت شاد ماندن و درس گرفتن از شکست‌ها پی ببرند.

گروه برایشان همه چیز است

از خود گذشتگی ورزشکاران است که آنها را از بقیه متمایز می‌کند. اغلب ورزشکاران دارای پیشینه‌ای فروتنانه هستند. آنها تمام عمر ورزشی خود را در گروه سپری کرده‌اند و می‌دانند که چگونه عملکرد گروهی باعث پیروزی می‌شود، نه فقط عملکرد خودشان.

آنها تمایل بیشتری دارند که به همکاران کمک کنند تا گروه بالا بیاید و در کنار تیم بمانند و اطمینان حاصل کنند که فقط آنها از خط پایان عبور نمی‌کنند، بلکه همه افراد تیم با یکدیگر از خط پایان عبور می‌کنند.

روحیه انتقاد پذیری دارند

فعالیت ورزشی، به ویژه تمرینات هوازی شیوه فوق العاده موثری برای کاهش استرس و اضطراب و برطرف کردن فشار روحی است. افراد ورزشکار آرامش درونی خاصی دارند و آستانه تحمل بیشتری هم دارند، برای همین احتمال اینکه برخوردهای ناگهانی داشته باشند بسیار ضعیف است.

همچنین تمام انتقاداتی که ورزشکاران در طول زندگی خود از مربیان دریافت می‌کنند، آنها را برای آینده شکل می‌دهد. بنابراین، اگر مورد انتقاد قرار می‌گیرند، آن را به عنوان ابزاری برای پیشرفت و اصلاح خود استفاده می‌کنند.

 


منبع : بیمارستان امام رضا (ع) چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
دعا برای “آرامش اعصاب” (۱۳۰۳۴۳ بازدید)
پلان بیمارستان (۱۰۳۳۸ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...