parcham اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیّت ملی
  • // - 13:10
  • - تعداد بازدید: 64
  • - زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
  • /Z2w

خطر سرطان معده با مصرف زیاد نمک

مصرف زیاد نمک و غذاها و تنقلات شور می تواند مخاط معده را تخریب کند و این امر افزایش خطرسرطان معده را به همراه دارد.

به گزارش « وب دا » مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : سرطان معده چهارمین سرطان رایج درجهان است.



دکتر « مریم پور آدینه »  با بیان اینکه براساس مطالعات ،شانس ابتلا به سرطان درکسانی که روزانه 12 تا 15 گرم نمک مصرف می کنند بیشتر است، افزود: همیشه مصرف بالای نمک به معنی شورکردن غذا نیست ، بلکه درصد بالایی از نمکی که روزانه مصرف می کنیم ،نمک پنهان است که دردرون مواد غذایی گوناگون وجود دارد.



وی درادامه تصریح کرد : نان، انواع گوشت‌های فرآوری شده مانند همبرگر و سوسیس، کالباس، گوشت و ماهی نمک‌ سود شده و همچنین خیار شور، انواع ترشی ها و شوری ها، پنیر وخشکبار بوداده نمک زیادی دارند.



وی تاکید کرد : توصیه می شود که مصرف روزانه نمک کمتراز 5 گرم یعنی معادل یک قاشق چایخوری باشد. 


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 743
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید