گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۱ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۶۷ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۰۱۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۴۶۶۷۶۳ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٦/٣/١٥ - ۵۲۰ مورد

ریز مغذی ها و نقش آنها در سلامتی

سه شنبه ١٦ بهمن ١٣٩٧ ساعت ١١:٢٦ ق.ظ   ( بازدید : 768 نفر )


ریز مغذی ها و نقش آنها در سلامتی

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گرمه , 

مرکز بهداشت شهرستان گرمه به مناسبت نهمین بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه و نشان دادن اهمیت ریز مغذی ها  و نقش آنها در سلامتی در مورخ 04/11/97 اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی جهت بهورزان و مراقبین سلامت نمود. شهسواری مسئول واحد تغذیه بیان نمودندکه: ریزمغذی ها دسته ای از عناصر و ترکیبات شیمیایی هستند که به میزان جزیی مورد نیاز بدن هستند اما همین مقدار جزیی نقش مهمی در فرآیند های شیمیایی بدن دارد و از این طریق به حفظ و ارتقای سلامت انسان کمک می کند.

کمبود این مواد مغذی اختلالات مهمی در عملکرد طبیعی اندام های بدن ایجاد می کند. عوارض ناشی از کمبود بعضی از ریزمغذی ها از چنان اهمیتی برخوردارند که تلاش های بسیاری در سراسر دنیا صورت می گیرد تا میزان این کمبود ها را در جامعه به حداقل برسانند. در بسیاری از کشور ها به روش های گوناگون این ریزمغذی ها به الگوی مصرف روزانه مردم اضافه می شود که غنی کردن مواد غذایی با ریزمغذی های گوناگون و تامین آنها به صورت مکمل از آن جمله اند. از سوی دیگر، تلاش برای تصحیح فرهنگ و الگوی غذایی مردم در جهت شناساندن اهمیت این موضوع و آموزش همگانی، راه حل های این معضل بهداشتی هستند.

در پایان جلسه آموزشی از همکارانی که در راستای ارتقای سطح سواد تغذیه ای جمعت تحت پوشش خود و اجرای طرح های واحد تغذیه  تلاش نمودند تقدیر و تشکر بعمل آمد.


منبع : روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.







جستجو
اعتیاد در خانواده (۴۰۶۶ بازدید)
معرفی (۲۸۶۶ بازدید)
معرفی شهرستان (۲۵۲۱ بازدید)
قرص اکس (۲۳۹۰ بازدید)
معرفی شهید دیالمه (۲۲۵۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...