-

به سایت معاونت اجتماعی خوش آمدید



گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۵ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۰ مورد

اعلام آمادگی شهرداری بجنورد برای تشکیل کانون های سلامت محله

شنبه ١٢ خرداد ١٣٩٧ ساعت ٨:٥٣ ق.ظ   ( بازدید : 267 نفر )


نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با شهردار بجنورد به منظور ايجاد بستر های لازم جهت اجتماعي شدن سلامت برگزار شد.

معاون اجتماعي دانشگاه در اين نشست با اشاره به بند ١١ سياست هاي كلي نظام و مصوبات شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي گفت : با تاکیدی که این معاونت بر اجتماعی شدن سلامت دارد ايجاد كانون هاي سلامت در محلات بجنورد در دستور کار این حوزه قرار دهد .

دكتر"محسن شهرياري" افزود: از این رو انعقاد تفاهم نامه ای مشترک بین دانشگاه و شهرداري به منظور ايجاد کانون های سلامت محله ، مجمع سلامت محله و شهرستان بسیار ضروری است.

وی افزود : هم افزايي ، پیگیری اهداف مشترك و تعامل مناسب دو دستگاه زمينه همكاري بيشتر و توسعه را فراهم مي كند.

شهریاری تاکید کرد : با توجه به دستور وزارت کشور و وزارت بهداشت و همچنین تکلیف دستگاه های مرتبط در این حوزه و توانمندی و تجربیات ارزنده ای که شهرداری دارد،  می توان با تعاملات و همکاری های برون سازمانی مداخلات موثری را انجام داد .

وی با اشاره به طرح تشکیل خانه مشارکت مردم افزود: این خانه ها، حلقه ارتباط بین مردم و دولت می باشد که بر اساس شرح وظایف و دستورالعمل های وزارتی بصورت کاملا مدنی و مردمی تشکیل و فعالیت خواهند کرد .

همچنین در این جلسه شهردار بجنورد بر لزوم هم افزایی و پرهیز از موازی کاری دستگاه های اجرایی تاکید کرد .

روح الله براتیان با اشاره به تغییرات فیزیکی انجام پذیرفته در سطح شهر گفت: این تغییرات یکی از مولفه های موثر در تغییر رفتار شهروندان است که با نگاه به ایجاد ارزش های اجتماعی و در جهت ارتقا سرمایه روانشناختی و اجتماعی انجام شده است .

وی یادآور شد : شهرداری به ورزش به عنوان یکی از مولفه های موثر در پیشگیری و ارتقا سلامت مردم نگاه ویژه ای دارد که در همین راستا افزایش و تجهیز پارک های سطح شهر در برنامه عملیاتی شهرداری قرار دارد .

براتیان گفت: 320 شورا محله در 64 محله با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند که حلقه ارتباطی مردم و شهرداری می باشند و شهرداری آمادگی دارد تا از این ظرفیت برای تشکیل کانون های سلامت محله استفاده کند.

وی همچنین از آمادگی شهرداری برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه خبر داد و خواستار توسعه و تعامل فعالیت های مشترک بین دو دستگاه شد .

گفتنی است در این جلسه دکتر"سید احمد هاشمی" معاون بهداشتی دانشگاه، دکتر "علی یوسفی" معاون غذا و داروی دانشگاه ، مهندس "پيمان فيضي" مدير روابط عمومي و امور بين الملل دانشگاه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند .


منبع : دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.



جستجو
آدرس (۲۴۰۸ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...