-

به سایت معاونت اجتماعی خوش آمدید



گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۵ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۰ مورد

وزیر کشور در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی خراسان شمالی:رهبر انقلاب خواستار کار فوق العاده در موضوع آسیب های اجتماعی شدند

دوشنبه ٤ تیر ١٣٩٧ ساعت ١٤:٥٤ ب.ظ   ( بازدید : 201 نفر )


وزیر کشور با اشاره به برگزاری ۶ جلسه بررسی آسیب های اجتماعی در حضور رهبر انقلاب تا کنون گفت: مقام معظم رهبری از تمامی دستگاه ها خواسته اند که در مسئله آسیب های اجتماعی کار فوق العاده انجام دهند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمعه ۱ تیرماه در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: تاکنون ۶ جلسه بررسی آسیب های اجتماعی در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شده و مسئولان مربوطه گزارشی از آخرین اقدامات دستگاه‌های مربوطه ارائه کردند و ان شاء الله جلسه هفتم نیز حدود پنج ماه دیگر در حضور مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد که باید در این جلسه گزارش های لازم را ارائه کنیم.

 وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری از تمامی دستگاه ها خواسته اند که در مسئله آسیب های اجتماعی کار فوق العاده انجام دهند بنابراین پیشنهاد می شود که استان خراسان شمالی در این زمینه پیشگام باشد و با تهیه طرحی جامع نسبت به معرفی استان به عنوان استان پاک از منظر مواد مخدر در ۲ سال آینده اقدام کند.

 وزیر کشور با بیان اینکه ماهیت آسیب های اجتماعی کاملا تغییر پیدا کرده اند گفت: در سال جاری در کشور افغانستان ۱۰ هزار تن تریاک تولید خواهد شد همچنین طبق آخرین گزارش ها حدود ۷۰۰ نوع مواد مخدر وجود دارد که تنها راه برخورد و مقابله با این مسئله اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است.

 رحمانی فضلی با بیان اینکه میزان گردش مالی مواد مخدر و تریاک در جهان حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار است افزود: بر اساس آمار موجود تنها ۵ درصد از کل جامعه دچار اعتیاد هستند که می توان با آگاه سازی بیشتر مردم این میزان را کاهش داد.

 وی ادامه داد: بر اساس آمار شیوع شناسی در گذشته حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار معتاد داشتیم که این تعداد هم اکنون به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است یعنی حدود ۹۰۰ هزار نفر از معتادین کاهش پیدا کردند.

 وزیر کشور تأکید کرد: فرمانداران مرتب جلسات بررسی آسیب‌های اجتماعی را تشکیل داده و روند صعودی یا نزولی آسیب‌ها را بررسی و راهکارهای عملی در مقابله با آنها را در شهرستان مربوطه استخراج کرده و عملیاتی کنند.

 رحمانی فضلی با بیان اینکه تنها راه مقابله اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر است گفت: در سال گذشته برای ۷ هزار و ۴۰۰ نفر از پاک شدگان از مواد مخدر اشتغالزایی شده است همچنین برای کسانی که قصد ایجاد فعالیت و اشتغال بعد از ترک داشته باشند تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.

 

 


منبع : دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.



جستجو
آدرس (۲۴۰۸ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...