-

به سایت معاونت اجتماعی خوش آمدید



گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۹ مورد

افتتاح نخستین «کانون سلامت محله» شیروان

سه شنبه ٢٤ مهر ١٣٩٧ ساعت ٨:٢٨ ق.ظ   ( بازدید : 371 نفر )


نخستین «کانون سلامت محله» شیروان در مسجد مسلم بن عقیل شهرک ولی عصر (عج) این شهر افتتاح شد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در آیین افتتاح این کانون اظهار کرد: با راه اندازی کانون های سلامت، مشکلات مردم در حوزه سلامت با همکاری و پیگیری خودشان و در واقع به روش پایین به بالا برطرف می شود.

دکتر محسن شهریاری افزود: مساله سلامت، مساله فردی یا منحصر به دستگاه خاصی نیست، اگر ما مشارکت بخش ها، سازمان های دولتی و غیر دولتی و آحاد جامعه را نداشته باشیم سلامت به آن هدف اصلی خود نخواهد رسید.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل کانون‌های سلامت در سطح محلات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف مردمی برای توسعه سلامت، تصریح کرد: فراهم کردن امکان مشارکت های مردمی، توانمندسازی محلات، تقویت همکاری‌های بین بخشی از موارد مورد انتظار در این کانون ها می باشد.

شهریاری یادآور شد: یکی دیگر از مزایای ایجاد کانون سلامت در محلات، ایجاد نشاط و شور اجتماعی و فرهنگ سازی در بین مردم به ویژه جوانان جهت برطرف کردن آسیب های روحی، روانی و اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده است.

وی با اشاره به نقش مهم این کانون ها در زمان بروز بحران و بلایای طبیعی تصریح کرد: در زمان بروز بحران های طبیعی و اجتماعی نیز بهره گیری از افراد ساکن در محلات، بهترین فرصت را برای پیشگیری و رفع معضلات فراهم می کند. در این زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی و تکنولوژی برای تبادل اطلاعات می تواند تاثیر گذار باشد.

شهریاری خاطرنشان کرد: ارتقای مشارکت مردم در عرصه‌های سلامت، تقویت سازمان‌های مردم نهاد سلامت، کمک خیرین به نظام سلامت و بسیاری دیگر از مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، از اهداف تشکیل معاونت اجتماعی در دانشگاه است.

«مرآتی» فرماندار شیروان نیز در این آیین گفت: اگر می خواهیم مشکلات را حل کنیم و زندگی بهتری بسازیم راهی جز سپردن امور به مردم نداریم.

دکتر «زارع» رئیس شبکه بهداشت و درمان شیروان نیز یادآور شد: همزمان با این کانون، از کانون سلامت محله روستای کوسه نیز بهره برداری شد.

 

 

 

 

 

 


منبع : دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.



جستجو
آدرس (۲۴۰۵ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...