-

به سایت معاونت اجتماعی خوش آمدید



گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۱ مورد

افتتاح 3 کانون سلامت محله در شهرستان راز و جرگلان

دوشنبه ٢٤ دی ١٣٩٧ ساعت ١٠:٠ ق.ظ   ( بازدید : 302 نفر )


سه کانون سلامت محله در شهرستان راز و جرگلان افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

دو کانون سلامت محله در شهر راز و یک کانون در روستای تنگه ترکمن به عنوان نخستین کانون های سلامت محله شهرستان راز و جرگلان بصورت همزمان با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و جمعی از مسئولین و مدیران شهرستان و معتمدین، روحانیون، اعضای کانون و گروه های مردمی افتتاح شد.

معاون اجتماعی دانشگاه در آیین افتتاحیه این کانون ها گفت: نظام سلامت کشور به تنهایی پاسخگوی ۲۵ درصد نیازها است و برای رسیدن به سطح پوشش صد درصدی سطح سلامت، بایستی تمامی نهادها و سازمان ها و همچنین افراد جامعه مشارکت داشته باشند.

دکتر "محسن شهریاری" با اشاره به اینکه آگاه سازی، آموزش و مشارکت همه جانبه مردم در ارتقا سلامت از نکات مهمی است که بایستی در دستور کار قرار گیرد، افزود: راه اندازی کانون های سلامت محله یکی از اقداماتی است که می تواند به جامعه محور شدن سلامت کمک کند.

وی تاکید کرد : کانون های سلامت محله با دستور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با همکاری مشترک بین فرمانداری ، بخشداری، شهرداری ها و شبکه های بهداشت و درمان تشکیل می شوند.

شهریاری با اشاره به وظایف کانون های سلامت، خاطرنشان کرد: اعضای کانون،  نیازهای سلامت منطقه را شناسایی می کنند ، جلسات مختلفی تشکیل می دهند و در صورتی که بتوانند نیازهای سلامت منطقه را با کمک نیروهای بهداشتی رفع می کنند و اگر قادر به رفع آن نشدند، به مجمع سلامت محله ارجاع می دهند.

وی یادآور شد: کانون سلامت محله در واقع محلی است برای آن که ساکنین محلات نیازهای سلامت خود را شناسایی و حل کنند و به گوش مسئولان برسانند.

گفتنی است هم اکنون 28 کانون سلامت محله در استان خراسان شمالی مشغول به فعالیت می باشند .

 


منبع : دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.



جستجو
آدرس (۲۹۵۲ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...