برگزاري جلسه پرسش و پاسخ دانشجويان دانشكده هاي پزشكي و بهداشت با حضور رياست دانشگاه

یكشنبه ١٩ اسفند ١٣٩٧ ساعت ١١:١٧ ق.ظ   ( بازدید : 678 نفر )


به گزارش پايگاه خبري وب دا، معاون فرهنگي دانشجويي دانشگاه در اين مراسم ضمن تقدير از رياست دانشگاه به دليل توجه ويژه به مشكلات و دغدغه هاي دانشجويان گفت : اميدواريم همگي با هم با پالايش روحي ويژه و نشاط و شادابي براي ماه هايي كه در پيش داريم آماده شويم.
دكتر فريمان ابراهيم زاده به عملكرد حوزه دانشجويي در سال ٩٧اشاره كرد و افزود: بالغ بر ٤/٥ ميليارد تومان در سال جاري صرف امور رفاهي و دانشجويي شده است .
وي تصريح كرد: ٤٠٠ ميليون تومان به ساخت سلف سرويس دانشگاه اختصاص يافت و با پيگيري و هماهنگي هاي مديريت فني طي ٢ماه آماده شد.
وي از اختصاص ٢٥٠ ميليون تومان به تجهيز سلف سرويس دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: ما تنها دانشگاهي هستيم كه به شكل سوبسيدي اياب و ذهاب دانشجویان را انجام مي دهيم و ٣٦٠ ميليون تومان بابت آن هزينه شده است و اياب و ذهاب دانشجويان صد در صد رايگان است.
وي به ديگر عملكردهاي دانشگاه اشاره و خاطرنشان كرد:  وام هاي تحصيلي دانشجويان در سال جاری به طور كامل پوشش داده شده است.
در ادامه این جلسه نماينده دانشكده بهداشت به بيان مشكلات دانشجويان اين دانشکده پرداخت و گفت: كمبود فضاي فيزيكي و آموزشي از بزرگ ترين مشكلات دانشجويان در دانشكده بهداشت است و انجمن ها فكميته تحقيقات دانشجويي ،كانون فرهنگي و بسیج هیچ کدام فضای مستقل ندارند. 
فياض افزود:در دانشكده بهداشت به دلیل تعدد رشته ها و مقاطع پذیرش دانشجو ، تراكم بالای دانشجویان و وجود تنها ٧ كلاس آموزشي ،مشكلات زيادي در زمينه برگزاري كلاس ها داريم.
وي تصريح كرد: با توجه به آن كه اتاق اختصاصي به اعضاي هيئت علمي این دانشکده اختصاص نيافته،  مشكلات عديده اي در اين زمينه وجود دارد و به طور قطع كيفيت كار كاهش مي يابد .
نماينده دانشكده بهداشت همچنین به كمبود تجهيزات آزمايشگاهي در اين دانشكده اشاره كرد وگفت: فضاي فيزيكي و تجهيزات آزمايشگاهي دانشكده ما بسيار محدود است .
رئيس دانشگاه در پاسخ به سخنان نماینده دانشكده بهداشت عنوان كرد: فضاي دانشكده در حال حاضر متناسب با تعداد دانشجويان و رشته ها نيست و سعي مي كنيم براي كاهش مشكلات پيگيري هاي لازم را انجام دهيم.
دكتر علي حق بين با تاکید بر این که اعتبارات عمراني سال ٩٨ به هيچ عنوان اجازه توسعه جدید را به دانشگاه نمي دهد و تنها می توانیم پروژه های آغاز شده را تکمیل نماییم ، عنوان کرد : در سال ٩٦ زميني به ساخت دانشكده بهداشت اختصاص داده شده و اعتبار آن پيش بيني شده است اما مواجهه با  تحريم ها و تورم ، انجام اين پروژه  را به تأخير انداخته است.
وی در پاسخ به کمبود تجهیزات آزمایشگاهی نیز گفت: بهترين اقدام در رفع این مشكل ، آن است كه آزمايشگاه هاي مركزي و مرجع از نظر فضاي ساختماني در دانشگاه در نظر بگيريم و سپس به دنبال تجهيزات پيشرفته و به روز باشيم.
مدير فني دانشگاه نيز در پاسخ به موارد عنوان شده گفت: اعتبار اين پروژه برگشت نخورده است و پيش بيني شده بود با ١١ ميليارد ساخت آن به پايان برسد که باتوجه به تورم و افزايش هزينه ها اکنون پاسخگو نیست و تلاش مي كنيم با تامین 30 درصد اعتبار لازم، آن را به حد برگزاري مناقصه برسانيم.
نماينده دانشجويان دانشکده پزشكي نيز در اين جلسه به نبود كتابخانه و سالن مطالعه و سالن اجتماعات در اين دانشكده اشاره كرد وگفت: دانشكده پرشكي با دارا بودن تعداد زياد دانشجويان ، فقط ٤ كلاس آموزشي دارد و ما به شدت با مشكلاتي نظير كمبود فضا ، زمان سرويس های ایاب و ذهاب و وضعيت نابسامان مسير تردد و..... مواجه هستيم.
كريمي افزود: متأسفانه دانشجويان از دانشكده هاي ديگر براي واحد آزمايشگاه در دانشكده ما حضور مي يابند كه با ایجاد تداخل، مشكلات ما چندين برابر مي شود.
رئیس دانشكده پزشكي نيز در پاسخ به دانشجويان با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی بجنورد قدمت کمی دارد و هنوز نوپاست ، اظهار داشت: در حال حاضر فاز يك دانشكده پزشكي به بهره برداری رسیده است و با ساخت فاز ٢ اين مشكلات رفع خواهد شد.
دكتر نامدار افزود: براي بخشی از دانشكده پزشكي سازه سبكي به منظور استقرار سالن مطالعه و کمیته تحقیقات و انجمن ها در نظر گرفته ايم و بنا داريم از ٢٥ اسفند ماه تا ١٥ فروردين ماه نیز كارهاي عمراني دانشكده و فضاسازی را انجام دهيم .
رئیس دانشگاه در پاسخ به  سؤال يكي ديگر از نمايندگان دانشكده پزشكي در اين جلسه كه  از اختصاص نيافتن خوابگاه به دانشجويان ورودی جدید معترض بود، گفت: امكانات خوابگاهی ما محدود است و در دفترچه کنکور هم در خصوص ارائه خوابگاه موردی قيد نشده بود.


منبع : دانشکده پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.






جستجو
متن تبریک روز پدر (۸۳۳۰ بازدید)
تبريك روز ماما (۳۸۶۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...