-

به سایت معاونت اجتماعی خوش آمدید



گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۴ مورد

چهارمین جلسه گروه كاری سلامت وامنیت غذايي استان در سال1400

شنبه ٢٧ فروردین ١٤٠١ ساعت ١:١٣ ق.ظ   ( بازدید : 155 نفر )


اجرای طرح کنترل و پیشگیری از حیوان گزیدگی

مسئول دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: چهارمین گروه کاری تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان شمالی( ساغ ) با ۳ دستورجلسه و مرور مصوبات قبل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ مهندس «محمود بهنیا» گفت: طرح کنترل و پیشگیری حیوان گزیدگی و برگزاری مجمع سلامت استان و شهرستان ها با هماهنگی استانداری و فرمانداری ها دو دستور کار مهم مطرح شده در این گروه کاری بود.

وی با بیان این که اتلاف سگ های ولگرد نیز در قالب طرح کنترل و پیشگیری از حیوان گزیدگی در استان مطرح شده است، اضافه کرد: ساماندهی سگ های ولگرد با هماهنگی فرمانداریها و شهرداری ها اجرایی و عملیاتی می شود.

وی فرهنگ سازی به جهت استفاده از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های نایلونی را از مصوبات جلسات گذشته این کارگروه اعلام و اضافه کرد: موضوع مطرح شده به جهت فرهنگ سازی استفاده از کیسه های پارچه ای است که در راستای اهداف زیست محیطی مطرح شده است و عملاً بر اساس مستندات و  شواهد موجود ، موضوع استفاده از نایلونهای پلاستیکی در نانوایی ها هیچ‌گونه ارتباطی با بحث بیماری و سلامت افراد نداشنه و صرفا به منظور حفاظت از محیط زیست این فرهنگ سازی درسطح استان پیگیری خواهد گردید. همچنین ایشان با طرح موضوع ساماندهی زباله گردها از سوی شورای اسلامی و شهرداری شهرستان بجنورد ، ابراز امیدواری نمودند که از سال آینده این طرح به صورت استانی در دستور کار شهرداری های استان قرار گیرد.


منبع : دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.



جستجو
آدرس (۲۴۰۲ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...