يكشنبه ٢٥ تير ١٣٩٦ -

مدیریت امور مالی

چرایی تغییر بانک عامل دانشگاه

دوشنبه ٣٠ مرداد ١٤٠٢ ساعت ٦:٢٩ ق.ظ   ( بازدید : 46 نفر )


مدیر امور مالی دانشگاه، چرایی تغییر بانک عامل دانشگاه علوم پزشکی استان را تشریح کرد. به گفته آذری، حساب‌های دانشگاه های علوم پزشکی به حکم قانون از اواخر اسفند ماه سال گذشته در بانک های عامل ملت و رفاه مسدود و منابع اعتباری به بانک مرکزی انتقال یافته است.

وی ابراز کرد: با توجه به انتقال منابع مذکور به بانک مرکزی، بانک عامل ملت به دلیل نبود هیچگونه منابعی از دانشگاه نزد بانک، کتبا اعلام کرد که امکان پرداخت تسهيلات به پرسنل دانشگاه وجود ندارد و چهار ماه اول سال جاری نیز هیچگونه تسهیلاتی عملا از سوی بانک ملت واریز نشد. وی با بیان این که با توجه به حجم بالای درخواست تسهيلات از سوی پرسنل، تنها راه حل جهت تأمین بخشی از تسهيلات مورد نیاز، تجمیع حساب‌های حقوق پرسنل در یک بانک بود، تصریح کرد: با استعلام از چند بانک مختلف از جمله ملی، ملت، رفاه، صادرات،کشاورزی، سپه و بانک مهر و ارائه پیشنهادات کتبی از سوی بانک ها، در نتیجه پس از بازگشایی پاکات استعلام و طرح در هیات رئیسه دانشگاه، پیشنهاد بانک رفاه مناسب ترین پیشنهاد از میان پیشنهادات ارائه شده و با فاصله زیاد از پیشنهاد سایر بانک ها تشخیص داده شد.

وی تاکید کرد که با توجه به تعداد زیاد درخواست تسهیلات و محدودیت های اعتباری، به هیچ وجه تأمين تسهيلات بدون سقف پرداخت مشابه سنوات گذشته با توجه به شرایط و محدودیت های فوق الذکر، در حال حاضر امکان پذیر نیست و پیگیری ها جهت بهره مندی بیشتر همکاران از تسهیلات به عنوان یکی از دغدغه های معاونت توسعه دانشگاه همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر امور مالی دانشگاه تصریح کرد: بر اساس پیشنهاد بانک رفاه به میزان ۴ درصد از واریز حقوق و مزاياي ماهانه سهمیه تسهيلات ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه ماهانه و همچنین به میزان ۳ درصد از واریز حقوق و مزایا سهمیه تسهيلات ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۲۳ درصد تعیین می شود و با افزایش واریزی ها سهمیه تسهیلات نیز افزایش پیدا می کند.

آذری ادامه داد: با توجه به پیش بینی واریزی حقوق و مزایای ۹ ماهه، لذا سهمیه حدود ۸۶۴ فقره تسهيلات قرض الحسنه و حدود ۳۲۴ فقره تسهيلات یکصد میلیون تومانی اخذ شده از بانک رفاه، به صورت قرعه کشی بین همکاران توزیع و از طریق مدیریت پشتیبانی دانشگاه نیز اطلاع رسانی خواهد شد که پس از نهایی شدن لیست تسهیلات، معرفی به شعب بانک رفاه از طریق امور مالی واحدها بر اساس زمانبندی صورت می پذیرد.


منبع : مدیریت امور مالی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
غفعفع (۳۶۸۴ بازدید)
ثبتهای حسابداری (۳۵۷۱ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...