-

سال1403 سال جهش تولید با مشارکت مردم


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳ نفر

تعداد بازدید های کل : ۲۲۷۴۷۹ مورد

سردار دهقان

سه شنبه ٢٠ بهمن ١٣٩٤ ساعت ٢١:١ ب.ظ   ( بازدید : 1019 نفر )


نسخه دوم موشک عماد سال آینده رونمایی می شود/ تانک کرار از پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیا است/ خرید جنگنده سوخو 30 در مرحله پیش از قرارداد

سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون دستاوردهای جدید وزارت دفاع گفت: برخی از برنامه‌هایی که در دست اقدام داریم زمان‌بر است لذا باید حجمی از تولیدات بخش‌های زمینی، دریایی، هوایی و صنایع الکترونیکی را تحویل دهیم.

 
تانک در صنایع دفاعی از صفر تا صد به مرحله طراحی و تولید رسیده است که در این زمینه پیشرفته‌ترین در دنیا هستیم
 
وی با بیان این‌که امسال رادار نجم را به نتیجه رساندیم بیان کرد: تانک در صنایع دفاعی از صفر تا صد به مرحله طراحی و تولید رسیده است که در این زمینه پیشرفته‌ترین در دنیا هستیم .
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این‌که نام این تانک فعلاً کرار است و ممکن است تغییر یابد ادامه داد: این تانک از تانک 90 روسی اگر برتر نباشد کمتر نیست.
 
تانک کرار از پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیا است
 
سردار دهقان با تأکید بر این‌که تانک طراحی‌شده جدید وزارت دفاع از پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیا است عنوان کرد: این تانک در همه شرایط می‌تواند کار کند  از سوی دیگر شناور نیروی دریایی سپاه را هفته آینده تحویل خواهیم داد
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون موشک عماد گفت: موشک عماد تولید انبوه می‌شود ولی در مرحله بعدی در بحث دقت اصابت نیز بهتر خواهد شد لذا کار تحقیقاتی آن را انجام داده‌ایم.
 
 نسخه دوم موشک عماد با دقت بالاتر تا سال آینده رونمایی خواهد شد
 
سردار دهقان با تأکید بر این‌که نسخه دوم موشک عماد با دقت بالاتر تا سال آینده رونمایی خواهد شد تصریح کرد: اگر خطایی در بردهای کوتاه وجود داشته باشد قابل‌قبول است اما اگر برعکس این مطلب باشد دیگر قابل‌قبول نیست.
 
موشک عماد لغو برجام نیست
 
وی افزود: هیچ‌گاه در جمهوری اسلامی ایران فعالیت هسته‌ای غیر صلح‌آمیز موردتوجه نبوده و نیست لذا باید اذعان داشت که موشک عماد لغو برجام نیست.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این‌که دکترین دفاعی بر این امر تأکید شده است که در میدان نبرد کمترین آسیب به افراد انسانی زده شود گفت: با گزارش آژانس به شورای حکام پرونده هسته‌ای ایران بسته شد اما برنامه بخش دفاعی و پیشرفت‌ها در حوزه دفاعی نیز تعطیل شدنی نیست.
 
سردار دهقان تأکید کرد: هدف آمریکا از تحریم برنامه موشکی ایران جلب رضایت لابی صهیونیستی است .
 
وی اظهار داشت:  آمریکا بنا دارد که فشارش را روی برنامه موشکی ما اضافه کند و ازآنجایی‌که ما این موضوع را پیش‌بینی می‌کردیم در همین راستا صریحاً اعلام کردیم که بحث دفاعی ، بحث قابل‌مذاکره در هیچ جایی نیست و کسی حق ورود به این مسئله را ندارد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در خصوص نامه رئیس‌جمهور خطاب به وی در بحث موشکی اظهار داشت: ما برنامه‌هایی را در بحث موشکی داریم که این برنامه‌ها زمان‌بندی‌شده است که در چه مقاطعی از زمان و با توجه به پیش‌بینی تهدیداتی که می‌کنید باید چه تجهیزاتی را آماده کنیم.
 
سردار دهقان یادآور شد: بحث نامه‌ای که رئیس‌جمهور به بنده ابلاغ فرمودند این بود که در اجرای این برنامه‌ها تسریع کنیم و حتی برنامه‌هایمان را گسترده‌تر کنیم که به عبارتی این بیان اراده مردم ما بود دال بر این‌که این مردم نسبت به سرنوشت و دفاع از خود خودشان تصمیم می‌گیرد و تحت تأثیر هیچ اراده‌ای قرار نخواهد گرفت.
 
 مشکلی در فرآیند اجرایی کردن دریافت سامانه روسی اس 300 وجود ندارد
 
وی در خصوص آخرین اخبار از دریافت سامانه اس 300 اظهار داشت: هیئت آموزشی ما برای استفاده از سیستم که به کشور روسیه رفته بودند در آینده ای نزدیک به کشور برمی‌گردد و یک تیم دیگری برای آموزش‌های تکمیلی به کشور روسیه خواهند رفت و در این آموزش‌ها که عمدتاً این آموزش‌های تکمیلی متولی بحث تعمیر و نگه‌داری از این سیستم است.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که سیستم اس 300 آماده و بسته‌بندی‌شده و در حال حاضر در خصوص حمل و استقرار آن فکر می‌کنیم گفت: مشکلی در فرایند اجرایی کردن قراردادی که با روس‌ها برای انتقال اس 300 به‌روز کردیم مطلقاً پیش روی خود نمی‌بینیم.
 
سردار دهقان اعلام کرد: بر اساس این قرارداد ما بخشی از اس 300 را در 3 ماهه اول سال جدید میلادی تحویل خواهیم گرفت و بخش دیگر آن دو تا سه ماه بعد از تاریخ تحویل اولین بخش اس 300 دریافت می‌کنیم.
 
وی همچنین در تشریح این‌که چه مدلی از این اس 300 را خریداری کرده‌اید بیان داشت: در رابطه با اس 300 بحثی را در قرارداد ما با طرف روس گنجاندیم که تغییرات جدیدی که بر روی سیستم اس 300 که در دوره‌های قبلی تولید می‌شده و به کار گرفته می‌شده را برای ما انجام دهند لذا این سیستم به‌روز شده است به این معنا که آن بخش‌هایی که تغییراتی در آن‌ها ایجادشده اعمال خواهد شد.
 
 اگر ایران به سامانه موشکی اس 400 نیاز داشته باشد آن را خریداری خواهد کرد
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین درباره بحث‌های مطرح‌شده مبنی بر این‌که ایران قرار است سامانه اس 400 را نیز از روسیه خریداری کند گفت: اگر ما تشخیص دهیم که نیاز به سامانه اس 400 داریم آن را دنبال خواهیم کرد.
 
سردار دهقان یادآور شد: درعین‌حال ما یک سیستم پدافند برد بلند که در کلاس اس 300 و اس 400 است را تحت عنوان باور 373 خودمان طراحی کرده‌ایم و فازهای تحقیقاتی آن نیز انجام شده است.
 
 سامانه موشکی باور 373 تا پایان سال آینده رونمایی خواهد شد
 
وی با تأکید بر این طراحی سامانه باور 373 از مبنا تا تولید توسط متخصصین کشور انجام شده اظهار داشت: این سیستم هنوز به تولید انبوه نرسیده است ولی ما نمونه اولیه را تا پایان سال 95 رونمایی خواهیم کرد.
 
 ساخت پهبادهای برد بلند در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در تشریح برنامه‌های وزارت دفاع در زمینه پهبادها نیز بیان داشت: عمدتاً پهبادهایی که داریم متناسب با نیاز امروز ما جوابگو است.
 
سردار دهقان اضافه کرد: در پهبادها بحث ارتفاع، سرعت، قابلیت، برد عملیات، میزان ماندگاری در فضا، بحث جنگ الکترونیک و رادار گریزی آن‌ها برای ما عناصر تعیین‌کننده‌ای است لذا در همه جنبه‌ها ما دائماً پهبادها را مورد ارزیابی و اگر نیاز باشد آن‌ها را اصلاح خواهیم کرد.
 
وی با بیان این‌که ما هم‌اکنون به سمت پهبادهای برد بلند می‌رویم گفت: این پهبادها می‌توانند رادار گریز باشند و درعین‌حال می‌توانند چند مأموریت را به‌طور هم‌زمان انجام دهند.
 
 در بحث خرید سوخو30 بحث‌هایی را با طرف روسی انجام داده‌ایم
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین درباره این‌که آیا مذاکراتی با روس‌ها برای سوخو30 داشتیم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اساساً هواپیماهای جنگی جز تعدادی که قبلاً از روس‌ها خریداری کرده بودیم هواپیمای جدید دیگری نداشتیم و نیروی هوایی ما نیز به این هواپیماها نیاز داشت که توجه جدی به این نیرو در بعد هوایی سبب شد که این بحث عقب‌افتادگی را جبران کنیم.
 
سردار دهقان اضافه کرد: دوستان ما در نیروی هوایی ارتش سوخو روسی را به عنوان یک هواپیمای کامل و دارای قابلیت عملیات بالا تشخیص دادند و ما این مسئله را با روس‌ها مطرح کردیم و هم‌اکنون به سمتی می‌رویم که با روس‌ها قرارداد ببندیم و این هواپیما را در اختیار بگیریم ضمن این‌که عنوان کردیم که باید خرید این هواپیما همراه را انتقال تکنولوژی و مشارکت ساخت در داخل باشد و ظرفیت‌های طراحی و تولید ما را نیز ارتقاء دهد.
 
 بعد از دخالت آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان آن‌ها به دنبال بازگشت دوباره به منطقه هستند
 
وی همچنین در خصوص وضعیت منطقه و سیاست عربستان برای حضور زمینی در روسیه اظهار داشت: آنچه در منطقه رخ می‌دهد یک طراحی آمریکایی و صهیونیستی است آن‌ها در درجه اول سعی دارند که امنیت اسرائیل را بدون پرداخت هزینه‌ای تأمین کند و دومین هدفی که می‌شود تصور این است که بعد از دخالتی که آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان داشتند و آن فضاحت را به بار آوردند که در نهایت مجبور شدند خاک این کشورها را ترک کنند الآن می‌خواهند به صورتی بسترهایی را فراهم کنند تا برگشتشان به منطقه قابل توجیه باشد.
 
آمریکا و اسرائیل در حال تخلیه دنیای اسلام از ظرفیت‌های راهبردی هستند
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر این‌که آمریکا و اسرائیل در حال خالی کردن دنیای اسلامی از ظرفیت‌های راهبردی هستند  گفت: تمام برنامه‌های عربستان در منطقه با شکست مواجه شده و آن‌ها نتوانستند به کمترین اهداف خود دست یابند.
 
 روی کار آمدن یک دولت مردمی در عراق برای سعودی‌ها قابل‌تحمل نیست
 
سردار دهقان ادامه داد: در بحث کشور عراق باید عنوان کرد که برای عربستان قابل‌تحمل نیست که یک دولت شیلی و مردمی آنجا سرکار باشد لذا هر اقدامی را علیه دولت عراق که بتواند انجام دهند حتماً انجام خواهند داد.
 
وی درباره دخالت‌های عربستان در کشور سوریه نیز اظهار داشت: از روز اولی که جنگ در سوریه شروع شد این عربستان بود که معارضین را تشویق و سامان داد و آن‌ها را حمایت کرد
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: به دنبال اتحاد ایران، سوریه و روسیه در مبارزه با داعش و آزادسازی مناطق راهبردی در سوریه در روزهای اخیر موازنه صحنه به نفع دولت و مردم سوریه عوض و امروز سوریه دست بالا را در مذاکرات دارد که آن‌ها می‌خواهند این موضوع را تعدیل کنند . بحث حضور زمینی عربستان در کشور سوریه هم می‌تواند یک ژست و هم یک بلوف از طرف سعودی‌ها باشد به این معنا که آن‌ها آن‌قدر ظرفیت و توان دارند که می‌توانند این کار را انجام دهند.
 
سردار دهقان در پایان تأکید کرد: حضور نیروهای نظامی عربستان در کشور سوریه بدون درخواست رسمی حکومت این کشور تعرض به خاک سوریه محسوب شده و پیامدهای خوبی برای آمریکا و عربستان در پی نخواهد داشت.
 

منبع : دفتر نهاد مقام معظم رهبری چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
سردار سلیمانی: (۲۵۲۳ بازدید)
علت اختلافات در دین (۲۲۵۰ بازدید)
امام زمان(عج) (۲۱۲۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...