-

سال1403 سال جهش تولید با مشارکت مردم


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳ نفر

تعداد بازدید های کل : ۲۳۵۵۸۷ مورد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایلام:

شنبه ٢٠ اردیبهشت ١٣٩٣ ساعت ٨:٣ ق.ظ   ( بازدید : 2886 نفر )


شبکه‌های فارسی زبانی مانند « فارسی وان و من و تو» بنیان خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایلام گفت: 3 شبکه farci 1، GM TV و MANOTO به عنوان تاثیرگذارترین شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی فارسی زبان، بنیان و شاکله خانواده‌های ایرانی را مورد هدف قرار داده‌اند.
 

به گزارش خبرنگار « خبرگزاری دانشجو» در ایلام، سارا فلاحی در نشست « ماهواره، آری یا نه؟» که شب گذشته در خوابگاه الزهرا وابسته به دانشگاه آزاد و با حضور دانشجویان برگزار شد گفت: امروزه فرهنگ و فرهنگ سازی لق لقه زبان و دغدغه فکری بسیاری از مسئولین و مردم شده است.


 وی با بیان این که آنچه در این میان مشهود است مستعملین واژه فرهنگ از معنای آن آگاهی ندارند ادامه داد: فر به معنای شکوه، مقام و والایی است و هنگ به عنوان کلمه ای اوستایی با مفهوم بیرون کشیدن تعبیر می شود. فرهنگ به این معنا تعبیر می شود که؛ در ژرفای یک ملت تعمق نمودن و تراویده ها، دست آورده ها و داشته های آن را به بیرون کشیدن است.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایلام فرایند بروز شاکله های فرهنگ را تدریجی دانست و تایید کرد: هویت به معنای تمایز دین، زبان و فرهنگ یک کشور با سایر ملل است. اگر با از دست دادن هویت تان در اقیانوس جهانی شدن حل شوید هیچ امتیازی به عنوان شاخصه فرهنگی و ارائه آن به دنیا نخواهید داشت.


فلاحی با بیان این که  دینداری مردم ایران به زمان ورود اسلام به ایران برنمی گردد ادامه داد: کورش کبیر به عنوان امپراتور سرزمین پارس از عصر هخامنشی تا به امروز به عنوان نماد و سنبل دینداری در جهان مورد احترام تمام ملل و کشورها می باشد.


وی تاکید کرد: آیین، کیش، سبک زندگی و خدامداری که توسط کورش به جهان لاقید زمان خود ارائه گردید زمینه های گفتمان دینی و دینداری را در ایران و بین النهرین مهیا نمود.


استاد دانشگاه آزاد ایلام گفت: امروزه در جهان دو گفتمان به عنوان دینی و غربی در تقابل و ستیز با هم قرار دارند در این میان، آن گفتمانی می تواند پیروز شود که به سلاح قدرت مجهز باشد، یکی از گلوله های این سلاح به کارگیری رسانه است.


فلاحی ایرانی ها را باهوش دانست و تصریح کرد: با وجود هوش سرشارمان، تنبل هستیم و برای رسیدن به هدف تلاش نمی کنیم اما جوانان ایرانی باید بدانند که اگر اطلاعاتی از فرهنگ و هویت خود نداشته باشند در این اقیانوس بی پایان جهانی شدن هضم خواهند شد.


وی ابراز کرد: ما سواران کشتی های قاره پیمای شیک و شکیل نیستیم در واقع ما در اقیانوس جهانی شدن نقش کنده های سرگردانی را بازی می کنیم که باید مواظب باشیم با کشتی های قاره پیما برخورد نکنیم و اوت نشویم.


مدیر گروه رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد ایلام گفت: جوانان نباید فکر و عقل خود را در اختیار هر رسانه ای ولو کتاب های درسی قرار دهند، نگذارند به راحتی کلاه بر سرشان رود حتی اجازه ندهند که آنان را به زور وارد بهشت کنند. نباید خود را در شان و مقامی قرار دهیم که دیگران ما را جاهل پندارند و به خود اجازه دهند که برای ما تصمیم گیری کنند.


فلاحی با اشاره به بیانات شهید مطهری تاکید کرد: آن شخصی که در فرانسه برای تو مد سازی می کند مثل خود تو است با این تفاوت که او از نیروی تفکر و تعلق استفاده می نماید.


در عصری زندگی می کنیم که ثانیه 19 با ثانیه 20 فرق می کند


وی با بیان این که ما در جایگاهی نیستیم که بگوییم از رسانه های جمعی استفاده نشود تشریح کرد: ماهواره نیز مانند کتاب، روزنامه، مجله، تلویزیون و اینترنت یک رسانه جمعی و گروهی است، برای بهره جویی یا عدم استفاده از رسانه های جمعی نمی توان مانیفست و بیانیه صادر کرد، بهره گیری از رسانه فراتر از لق لقه های زبانی است.


کاندیدای نهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی، تمام مردم جهان را محصور در هژمونی رسانه دانست و ابراز کرد: ما محکومین اصلی و شهروندان جامعه هدف رسانه ها هستیم، عملکرد این ابزار بازی با ذهن بشر در راستای القا زمینه های فکری از پیش تعیین شده است.


فلاحی با بیان این که لایه های رویین و بالادست زندگی ما به دلیل هم سو شدن با اقیانوس یکسان سازی فرهنگ جهان، دست خوش تغییرات شده است تایید کرد: اگر مردم ایران قصد مخابره پیام فرهنگی و هویتشان را به جهان دارند باید از مرکز این گرداب خود را به حاشیه بکشانند.


وی گفت: ما در عصری زندگی می کنیم که ثانیه 19 با ثانیه 20 فرق می کند مدیریت ثانیه ها مهم است، در طول 24 ساعت مشتری شبکه هایی می شویم که نه تنها به معلومات مان چیزی اضافه نمی کنند بلکه فرصت کسب اطلاعات را از ما می گیرند.


رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد ایلام با اشاره به این مطلب که در عصر حاضر اطلاعات از طریق دلالان و تجار معاوضه و خرید و فروش می شود عنوان کرد: ماهواره اساسی ترین ابزار خرید و فروش اطلاعات است.


فلاحی اذعان داشت: حتی آمریکا و اروپا نیز از این عملکرد رسانه، متحمل ضرر شده اند، بسیاری از کشورهای اروپایی با فیلتر کردن برخی از شبکه های آمریکایی زمینه را برای کاهش این آسیب فراهم می کنند.


وی ادامه داد: آیا همه به سن بلوغ فکری رسیده اند؟ همه مردم در آخرت یکسان مجازات نمی شوند زیرا بهره مندی از نعمت عقل و تاثیر پذیری از محیط در همه گان متفاوت است.


استاد دانشگاه آزاد ایلام با بیان این که در حال حاضر هالیوود بیشتر از CIA به منافع آمریکا کمک می کند تشریح کرد: سیاستمداران بر این عقیده تاکید دارند که؛ ما می توانیم با فرستادن سرباز فرهنگی و ارسال آن از طریق امواج، سرزمین های مختلف را به تسخیر خود درآوریم چرا با صرف هزینه های هنگفت و از بین بردن وجهه اجتماعی خود جنگ ابزاری به راه اندازیم؟


غرب در حال اجرای پروژه غیرت زدایی است


فلاحی جریان جهانی سازی را به معنای تحمیل یک نوع سبک زندگی در میان تمام مردم جهان تفسیر کرد و گفت: گرام فولر می گوید: مردم ایران در اقیانوس جهانی شدن بلعیده شده اند.


وی بیان کرد: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی نتوانست حتی یک وجب از خاک این کشور را به تسخیر خود درآورد زیرا خانواده ایرانی در دهه 50 و 60 منسجم و محکم بود.


مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد ایلام با اشاره به این که 80 درصد رسانه های دنیا در دست صهیونیزم و آمریکا قرار دارند تصریح کرد: در قدم اول باید بپذیریم که آن ها دشمن ما هستند و استراتژیشان را بر بستر ناکارآمدی و ضعف های مدیریتی مسئولان ایرانی برنامه ریزی می کنند.


فلاحی تاکید نمود: آنچه که مسلم می باشد جریان سازی ها و تکاپوی مسئولین غربی در راستای دست یابی به منفعت بیشتر است، نمی توان آنان را سرزنش نمود که چرا برای دست یابی به قدرت و ثروت فعالیت می کنند؟


وی شرایط حاضر را به عنوان جنگ رسانه ها تعبیر کرد و ادامه داد: غرب در حال اجرای پروژه غیرت زدایی است زیرا می خواهد اساس و جوهره حساسیت و حمیت را در نهاد جوان ایرانی نابود کند.


رئیس شورای راهبردی زنان دانشگاه آزاد ایلام با بیان این که، سرمایه داران غربی برای دست یابی به منافع خود تلاش می کنند ابراز کرد: نمی توانیم آن ها را زیر سوال ببریم که چرا GM TV را به وجود آورده اند؟ این شبکه توسط سعید کریمیان مدیریت می شود، پدر کریمیان در عملیات مرصاد توسط سربازان امام کشته شد، مسلم است که این شخص دشمن و معارض نظام خواهد بود، وی در حال درونی کردن سبک زندگی است که به ما تعلق ندارد و جهل را در جامعه القا می کند.


فلاحی با طرح این سوال که چرا 3 شبکه فارسی زبان، خانواده های ایرانی را به کنش و واکنش وادار کرده است؟  گفت: 3 شبکه farci 1، GM TV  و MANOTO به عنوان تاثیر گذارترین شبکه های ماهواره ای اساس و شاکله خانواده های ایرانی را مورد هدف قرار داده اند.


وی گفت: مدیر شبکه MANOTO رها اعتمادی است، این شخص بهایی می باشد و در راستای ترویج بهائیت با شناسایی ذائقه جوانان ایرانی برای جلب توجه و رضایت آن ها برنامه پخش می کند، بسیاری از ایرانیان در داخل کشور تمام وقت خود را از ساعت 8 تا 12 شب به صورت فیکس در اختیار شبکه های ماهواره ای قرار می دهند.


مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد ایلام با اشاره به «بفرمایید شام»، تصریح کرد: این برنامه برگرفته از فرهنگ انگلیسی با عنوان بیا با هم شام بخوری است، در این برنامه اگر مهمان مرد با میزبان زن روبوسی نکند راوی با گفتن «چه بی فرهنگ!» فرهنگ زیر پا گذاشتن ارزش های اسلامی در ارتباط با جنس مخالف را در جوانان و نوجوانان درونی می سازد.


وی ادامه داد: در کنار غذاهای ایرانی مشروب سرو می شود، چرا که نه! و بیژامه در حال القای تفکرات فمنیستی در راستای بهره مندی از زنان هستند، این فیلم ها را دو یا چند بار تکرار می کنند تا مفاهیم غلط فکری را در مغز مخاطب عادی کنند.


این استاد دانشگاه آزاد ایلام، BBC  فارسی یکی از شبکه هایی دانست که به اتاق فکر برخی از مردم فارسی زبان داخل و خارج کشور تبدیل شده است، 20 درصد از اخباری که از این بنگاه سخن پراکنی درج می شود غلط، بی پایه و اساس است.


فلاحی افزود: شما بارها می شنوید که در این شبکه اعلام می شود « می گویند که ...»، آنچه که در این میان مهم است چه کسی می گوید؟ آیا این همان سیاست BBC نیست که خبرهای نادرست را بدون مسئولیت پذیری و به نام افراد حقیقی و حقوقی نامشخص درج می کند.


وی جلب اعتماد مخاطبین با اعلام سیاست بی طرفی را مهمترین درون مایه فکری مدیران BBC دانست و تایید کرد: در این شبکه به گونه ای اخبار غلط در میان خبرهای درست و موثق جاگذاری می شوند که شنونده از گرفتن مچ آن ها عاجز می ماند.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایلام گفت: در سال های گذشته فیلم های بدفرهنگ آمریکای لاتین مهمان خانه خانواده های ایرانی بود اما به دلیل تفاوت های بارز فرهنگی، این آثار بر مردم ما تاثیر نگذاشتند، مغزهای متفکر ماهواره ساز با تغییر این رویکرد و پخش فیلم های کشور ترکیه که از نظر فرهنگ دینی و نوع زندگی به ایران نزدیک است اذهان مردم ایران را به سوی تغییرات فرهنگی سوق می دهند.


تلویزیون جمهوری اسلامی به ابزاری برای ترویج فرهنگ غلط تبدیل شده است


فلاحی با طرح این مسئله که؛ چرا صدا و سیمای ایران که بیش از چهل هزار کارمند دارد نمی تواند در برابر شبکه هایی که هر کدام بیشتر از 40 کارمند ندارند مقابله کند؟ افزود: این سازمان عریض و طویل زمین بازی را به 3 شبکه فارسی زبان واگذار کرده است.


وی تصریح کرد: تلویزیون جمهوری اسلامی به ابزاری برای ترویج فرهنگ غلط تبدیل شده است، ساپورت پوشی بانوان ایرانی از زمان پخش فیلم کلاه پهلوی آغاز شد. در این میان حتی بودجه ها و هزاران هزار ساعت وقتی که برای ساختن برنامه های اسلامی، مسابقات و سریال های ایرانی صرف می شود به تقلید، تاسی و نگاه به برنامه های غربی است.


کاندیدای نهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اینجاست که پای مقصران اصلی داخلی به میان می آید، سیمای جمهوری اسلامی به صورت ضمنی پذیرفته که آنان برتر هستند. وظیفه صدا و سیما به عنوان سازمانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند ساخت برنامه هایی متناسب با رویکردهای دینی است.


فلاحی با بیان این که چرا مردم ایران از کودک 6 ماهه تا پیرزن 120 ساله جذب داستان دروغین و یک خطی جومونگ شده اند؟ مگر ما در ایران اسطوره نداریم؟ ابراز کرد: حتی سینما نیز برای گیشه و کسب منغعت فیلم می سازد، سینمای ایران برای اغنای قشر متفکر و مطالبه گر جایگاهی ندارد.


وی ادامه داد: برخی از مسئولین اذعان داشتند که اگر سرمایه ای که صرف ساخت مختارنامه شد به زخمی از فوتبال زده بودند الان در ورزش بسیار پیشرفت کرده بودیم.


استاد دانشگاه آزاد ایلام گفت: اگر نگاه و سیاست مسئولین ایران گرفتن ماهواره از خانواده های ایرانی است باید اساس مدیریت فکریشان را بر اساس برنامه سازی های بی نقص و به دور از تقلید پایه ریزی نمایند، این کار وظیفه سنگین و خطیری است.


فلاحی با بیان این که اگر در مقابل ماهواره ها موضع تهدید آمیز بگیرید با پاک کردن صورت مسئله زمین بازی را به دشمنان واگذار کرده اید تاکید کرد: در عصری که مرزی وجود ندارد نمی توان با بکار گیری سپر انسانی از ورود یک گفتمان و نظام معنایی جلوگیری کرد، از سوی دیگر اگر درب ها را باز گذارید و بگویید هر چه پیش آید خوش آید باز هم این شما می باشید که بازنده میدان هستید.


مدیران، ضعف خود را با مقتدر خواندن دشمن نپوشانند


وی آگاهی را مهم ترین سد در برابر عملکرد رسانه ها دانست و ابراز کرد: در این میان یک تقابل اساسی و جهانی وجود دارد اگر خودتان را از رسانه محروم کنید مصون نخواهید بود.


رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد ایلام خاطرنشان کرد: باید از تهدیدهای ماهواره به عنوان فرصت استفاده کرد، می توانیم با بکار گیری تکنولوژی های غربی و اعمال مهندسی معکوس از این ابزار به نفع خودمان استفاده کنیم.


فلاحی عنوان کرد: برای آنکه در حصار رسانه قرار نگیرید باید ابزار مهم فرهنگی خود را دو دستی چسبید و از آن به عنوان اسلحه استفاده کنید، مقابله این نیست که درب ها را ببندیم از سوی دیگر به این معنا نیست که یک بفرمای اساسی به دشمنانمان بدهیم و بگوییم بیایید مدیریت فکری ما را در دست بگیرید.


وی قسمتی از راهکارهای اساسی را در دست مسئولین و بخش عظیم آن در دست مردم عنوان کرد و افزود: مدیران باید تلاش کنند با افزایش عقل همگانی، بصیرت و ایجاد آگاهی، جوانان را از ماهواره بگیرند نه ماهواره را از جوان.


مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد ایلام مسئولیت خطیر مدیران ایرانی را فرهنگ سازی و اغنای مردم با دادن اطلاعات و آگاهی دانست و تصریح کرد: از ماست که بر ماست، تا زمانی که مسئولین جمهوری اسلامی دارای سوء مدیریت هستند نباید بی کفایتی خود را با مقتدر خواندن دشمن بپوشانیم.


فلاحی اذعان داشت: اگر جوان ایرانی دارای کار و جایگاه اجتماعی باشد هیچگاه شبکه های مبتذل اجتماعی و یا اعتیاد را در شان خود نمی بیند و از آنان فاصله می گیرد.


کاندیدای نهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ما باید خودمان را در عرصه های بین المللی بالا ببریم گفت: مردم ایران از مفاهیم سیاسی و اجتماعی درون مایه های فکری بیگانگان آگاه شوند و عقبه دینی- فرهنگی خود که در تاریخ قدیم ریشه دارد را بشناسند.


منبع : دفتر نهاد مقام معظم رهبری چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
سردار سلیمانی: (۲۵۵۴ بازدید)
علت اختلافات در دین (۲۲۷۸ بازدید)
امام زمان(عج) (۲۱۵۱ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...