تشکیل پنجمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی

شنبه ٢٤ مهر ١٣٩٥ ساعت ٨:٥٩ ق.ظ   ( بازدید : 1087 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امروز بیست و هشتم بهمن ماه پنجمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با حضور اعضای این ستاد تشکیل شد. در این جلسه مسئولان کارگروه های توسعه و تعالی علوم اعصاب، بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی و اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی گزارش مختصری از فعالیت ها و مشکلات موجود ارائه نمودند.

دکتر شهریار احمدپور مسئول کارگروه توسعه و تعالی علوم اعصاب بر به کارگیری پتانسیل های موجود در دانشگاه از قبیل مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در جهت حرکت به سوی اهداف این کارگروه در سطح قطب تاکید نمودند. وی تاکید بر یک سری فعالیت‌هایی نظیر احداث دپارتمان علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و یا جذب دانشجوی خارجی در این زمینه را تنها به نفع دانشگاه‌های بزرگ عنوان کرد که هیچ تاثیری در توسعه و ارتقای علوم اعصاب در دانشگاه‌های دیگر قطب نخواهد داشت. وی گفت: همانطور که در بسته طرح تحول و نوآوری در آموزش آمده است بایستی بر بازنگری کوریکولوم های درسی علوم اعصاب تاکید شود که ما سه پروپوزال در این خصوص تنظیم و به کارگروه قطب ارائه داده‌ایم و اساتیدی از دانشگاه را به عنوان تیم جهت فعالیت در این خصوص معرفی کرده‌ایم.

دکتر خراشادی زاده مسئول کارگروه بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی از مشخص شدن و معرفی اعضای این کارگروه خبر دادند و افزدودند: در انتخاب اعضای کارگروه سعی بر آن شده است از ظرفیت همه دانشکده‌ها استفاده شود. وی گفت: تدوین برنامه عملیاتی، شناسایی اساتید فعال در حوزه آموزش و پژوهش، ترجمه کوریکولوم‌های ارسالی از دانشکده‌ها و بارگذاری در سایت EducationIran در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

دکتر محسن آباد مسئول کارگروه اعتبار بخشی بیمارستان‌های آموزشی گفت: با دستور دکتر رضا گنجی معاون آموزشی دانشگاه کار ارزشیابی آموزشی و پژوهشی بیمارستان‌ها آغاز شده است که بیمارستان امام علی(ع) اولین بیمارستان است که مورد ارزشیابی قرار گرفت. به گفته دکتر آباد در ارزشیابی بیمارستان‌ها حدود 140 سنجه مدنظر قرار می گیرد که بیمارستان امام علی(ع) در بحث تشکیل کمیته‌های بیمارستانی خیلی خوب فعالیت نموده است و در عرصه پژوهش‌های بالینی ضعیف‌ترین نتایج را داشته است که با توجه به امکانات و منابع مالی قابل توجیه است. وی همچنین بر بخش فراگیران تاکید کرد و گفت با توجه بیشتر به این مورد می توان به کسب نتایج بهتر در ارزشیابی بیمارستان کمک کرد.

علیرضا ایزدفر از ارزشیابی بیمارستان‌های امام رضا(ع) و بنت الهدی(س) در هفته‌های آتی خبر داد.

قابل ذکر است که این ارزشیابی تنها بر مستندات تکیه ندارد و از مسئولان بخش های مختلف بیمارستان مصاحبه به عمل می آید که نتایج ارزشیابی را عملکردی‌تر نموده است.


منبع : ستاد حول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...