هجدهمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول در آموزش علوم پزشکی برگزار شد

دوشنبه ٢٤ آبان ١٣٩٥ ساعت ٧:٥٧ ق.ظ   ( بازدید : 801 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هجدهمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول در آموزش علوم پزشکی روز چهارشنبه نوزدهم آبان ماه در محل تالار اندیشه معاونت آموزشی برگزار شد.

در این جلسه دکتر رضا گنجی و مهندس قهرمانی گزارشی از فعالیت ها و برنامه های کارگروه توسعه آموزش مجازی و مهندس سید حمید حسینی نیز گزارشی از کارگروه آموزش پاسخگو ارائه دادند.

دکتر رضا گنجی معاون آموزشی دانشگاه طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را طرحی بسیار خوب و موثر در آموزش دانست و اظهار امیدواری کرد که با اجرای آن در درازمدت نتایج خوبی را شاهد باشیم. به گفته دکتر گنجی حدود %60 کوریکولوم ها بازنگری شده، در زمینه برگزاری آزمون ها در سطح کشور چالش هایی در برگزاری آزمون در سال های قبل وجود داشت که اینک به خوبی برگزار می گردد.

وی همچنین عنوان نمود: در حوزه آموزش مجازی معاونت آموزشی دانشگاه قبل از طرح کار را شروع کرده و بعد از طرح با جدیت بیشتری کارها دنبال شد، بطوری که در سال جاری اعضای هیأت علمی ییشتری در مجازی سازی همکاری دارند و ما از دانشگاه های دیگر در این زمینه عقب نیستیم. دانشگاه مجازی در تهران راه اندازی شد و قرار است اولین دوره آموزش پزشکی مجازی را برگزار کند که تعداد زیادی از همکاران محترم هیأت علمی دانشگاه ما در این دوره ثبت نام کرده اند. من در اینجا از روسای محترم دانشکده ها می خواهم تا با تدابیر و تمهیداتی که  به عمل می آورند توسعه آموزش مجازی در دانشگاه را به خوبی پیش ببرند تا انشالله در مجازی سازی پیش رو باشیم.

در ادامه آقای مهندس قهرمانی از حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه گزارش خود را در رابطه با توسعه آموزش مجازی ارائه نمود.

مهندس قهرمانی از اقدامات انجام شده در این زمینه به گسترش، ارتقاء و بهینه سازی زیرساخت های ارتباطی دانشگاه، راه‌اندازی و بومی سازی سامانه آموزش مجازی دانشجویان، راه اندازی و بومی سازی سامانه ویدئو کنفرانس و مدیریت جلسات آموزشی- مجازی، بررسی و نیازسنجی تجهیزات و منابع مالی و فضای فیزیکی مورد نیاز جهت راه اندازی مرکز تخصصی آموزش مجازی، آماده‌سازی محتوای چند رسانه‌ای کار با سامانه آموزش مجازی جهت بکارگیری اساتید و دانشجویان، طراحی و راه‌اندازی نرم افزارهای تخصصی برای ادغام آموزش مجازی در برنامه های عملی و بالینی اشاره نمود.

در ادامه آقای مهندس حسینی مسئول کارگروه آموزش پاسخگو گزارشی از فعالیت ها، پیشنهادات و چالش های کارگروه آموزش پاسخگو ارائه نمود. وی اهم فعالیت های انجام شده در این کارگروه را شرکت در جلسه کارگروه آموزش پاسخگو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد(مرداد ماه 1395) و اعلام آمادگی جهت  قبول مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی جهت بازنگری برخی کوریکولوم های آموزشی از جمله رشته های بهداشت (عمومی- محیط- حرفه ای)، اعلام دو مرکز بهداشتی و درمانی حر و مدنی به عنوان مراکز بهداشتی و درمانی آموزشی و مشخص نمودن امکانات آموزشی لازم جهت تخصیص بودجه و اعلام به دبیرخانه کلان منطقه 9 کشوری، توزیع مراکز بهداشتی و درمانی در بین دانشکده ها ی دانشگاه جهت فعالیت های آموزشی، برگزاری هفده جلسه جهت بازنگری کوریکولوم دوره کاراموزی در عرصه رشته بهداشت عمومی با حضور اعضای هیات علمی و کارشناسان معاونت بهداشتی  و تدوین آن عنوان نمود.

 


منبع : ستاد حول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...