اولین جلسه کمیته دانشگاهی اخلاق در آموزش پزشکی

چهارشنبه ٤ بهمن ١٣٩٦ ساعت ١٣:٢ ب.ظ   ( بازدید : 286 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه اولین جلسه کمیته دانشگاهی اخلاق در آموزش پزشکی با حضور ریاست دانشگاه و سایر اعضا در محل تالار اندیشه معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد. دکتر رضا گنجی معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به جایگاه ویژه اخلاق در آموزش علوم پزشکی و اهمیت آن در طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و تاکید معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این زمینه، تشکیل کمیته اخلاق در آموزش پزشکی در دانشگاه را گامی مهم در این زمینه دانست و از زحمات خانم طباطبایی چهر و همکارن ایشان در این عرصه تشکر و قدردانی نمود. وی با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف مدنظر این کمیته می‌توان از اساتید اخلاق پزشکی مطرح کشوری جهت برگزاری دوره‌های آموزشی دعوت نماییم. وی هم‌چنین به اهمیت کنگره سالانه اخلاق پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی می‌تواند در برگزاری این کنگره مشارکت و همکاری داشته باشد. وی هم‌چنین به امکان برگزاری دوره‌های آموزش اخلاق پزشکی به صورت مجازی اشاره نمود.

در ادامه دکتر علی حق بین ریاست دانشگاه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب (س)، روز پرستار را تبریک گفت. وی با اشاره به جایگاه مهم مقوله اخلاق در علوم پزشکی و ضرورت توجه ویژه به آن به خصوص از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه، از تشکیل کمیته اخلاق در آموزش پزشکی در دانشگاه ابراز خرسندی نمود و اظهار امیدواری نمود که این کمیته بتواند در انجام امور محوله و نیل به اهداف خود موفق باشد. دکتر حق بین با اشاره به گسترش فضای مجازی در جامعه، افزایش آگاهی جامعه پزشکی نسبت به مبحث اخلاق پزشکی در این زمینه‌ها را ضروری دانست. وی با بیان اینکه اعضای هیات علمی با توجه به جایگاهی که نزد دانشجویان و جامعه دارند، نیاز است است که دانش ایشان در زمینه اخلاق پزشکی ارتقا یابد.

خانم طباطبایی چهر مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه نیز ضمن عرض تبریک روز پرستار از حضور اعضای کمیته اخلاق در آموزش پزشکی در اولین جلسه این کمیته قدردانی نمود. وی در ادامه به بیان شرح مختصری در مورد اهمیت اخلاق در آموزش پزشکی و ضرورت پرداختن به آن و وظایف و اهداف کمیته ملی اخلاق در آموزش پزشکی و کمیته دانشگاهی اخلاق در آموزش پزشکی پرداخت. وی با تشریح محورهای مورد نظر در آموزش اخلاق پزشکی اظهار امیدواری نمود که با پی‌گیری اهداف و محورهای مطرح در این زمینه، آموزش اخلاق پزشکی در دانشگاه به جایگاه شایسته خود برسد. وی بر ارائه درس اخلاق پزشکی به صورت کاربردی‌تر و عملی تاکید نمود. وی نظر بیماران را در پایش و ارزیابی عملکرد در زمینه اخلاق پزشکی مهم دانست.

خانم طباطبایی چهر افزود: برخی رشته‌ها واحد اخلاق پزشکی ندارند و بایستی در کوریکولوم آنها در نظر گرفته شود که لازمه آن مشارکت و همکاری دانشکده‌ها می‌باشد.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بحث و بررسی در زمینه اخلاق پزشکی در آموزش و راه‌کارهایی جهت پیشبرد اهداف مطرح شده در این زمینه پرداختند.

 


منبع : مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...