بیست و هشتمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برگزار شد

یكشنبه ٢ اردیبهشت ١٣٩٧ ساعت ٩:٢٧ ق.ظ   ( بازدید : 603 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روز چهارشنبه 29 فروردین ماه بیست و هشتمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در محل تالار اندیشه معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر مهران وطنچیان دبیر ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه از فعالیت ها و برنامه های انجام شده در هر یک از کارگروه های طرح تحول گزارشی ارائه نمود.

دکتر رضا گنجی پیشاپیش فرا رسیدن هفته آموزش را به همه همکاران و تمام کسانی که در عرصه آموزش زحمت می کشند تبریک گفت. معاون آموزشی دانشگاه در مورد جشنواره آموزشی شهید مطهری و همایش آموزش علوم پزشکی که در هفته آموزش در تهران برگزار خواهد شد اطلاعاتی ارائه نمود و شرکت در این برنامه ها را در پیشبرد و ارتقای سطح دانش در حوزه آموزش موثر دانست. وی به بهره‌گیری روزافزون از تکنولوژی های روز دنیا در علوم پزشکی اشاره نمود و بر لزوم استفاده از این تکنولوژی ها در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید نمود. دکتر گنجی مبحث Telemedicine و Telehealth (استفاده از تکنولوژی های نوین در جهت رسیدگی به بیماران از راه دور) را بسیار مفید در زمینه کاهش هزینه ها و دسترسی آسان مردم مناطق دور دست استان به پزشکان متخصص عنوان نمود. وی با اشاره به این که با توجه به شرایط جغرافیایی و جمعیتی استان خراسان شمالی، حرکت به سوی بهره‌گیری ازTelemedicine بیش از جاهای دیگر ضروری به نظر می رسد، به مزایای اجرای آن نظیر کاهش تعداد بیماران بستری، کاهش مشکلات رفت و آمد پزشکان به مناطق دور از مرکز و کاهش هزینه ها اشاره نمود. دکتر گنجی اظهار امیدواری کرد که با تشکیل جلسات تخصصی‌تر بتوانیم در این زمینه گام های موثری برداریم.

دکتر حق بین ریاست دانشگاه نیز از صحبت های دکتر گنجی در زمینه استفاده از تکنولوژی های نوین در توسعه خدمات پزشکی بسیار استقبال نمود. وی در این خصوص گفت: بیش از نیمی از جمعیت استان خراسان شمالی در روستاها و مناطقی زندگی می‌کنند که دسترسی کافی به پزشکان متخصص وجود ندارد و بیشتر مراکز درمانی و تخت های بیمارستانی در شهرها و مرکز استان واقع شده است. از ظرفیت های Telemedicine می توان برای کاهش این مشکلات و رفع آنها استفاده کرد و دانشگاه امکانات و ظرفیت لازم برای توسعه این تکنولوژی را دارد. وی با بیان اینکه با بهره‌گیری از Telemedicine هزینه‌های دانشگاه و مخارج بیماران کاهش چشم‌گیری خواهد داشت، به لزوم توجه به مواردی نظیر موارد قانونی و حقوقی، رعایت حریم خصوصی و ... اشاره نمود.

دکتر مرتضوی معاون مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی نیز پیشنهاد راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد در زمینه Telemedicine در دانشگاه را به منظور توسعه Telemedicine در دانشگاه ارائه نمود.

خانم طباطبایی چهر مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، بر افزایش سطح کیفی آموزش در دانشگاه تاکید نمود و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در سال پیش رو بیش از پیش در زمینه آموزش فعالیت نماییم و به اهداف تبیین شده نائل آییم.

وی همچنین از موافقت گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با برقراری ارتباط و تعامل مستمر در خصوص CPC‌های خطاهای پزشکی خبر داد و آن را فرصت خوبی برای ارتقا و توسعه اخلاق پزشکی در دانشگاه دانست و همکاری بیمارستان ها را در این زمینه بسیار موثر و ضروری عنوان نمود.

در این جلسه کلیپی که با همکاری معاونت آموزشی و مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه به منظور معرفی دانشگاه از بعد آموزشی تهیه شده بود، به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. به گفته دکتر گنجی این کلیپ دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی را از لحاظ آموزشی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی معرفی می‌نماید. معاون آموزشی دانشگاه در ادامه از زحمات همکاران روابط عمومی دانشگاه به خصوص آقای احمدی به جهت تهیه این کلیپ صمیمانه تشکر و قدردانی نمود.

در پایان مهندس پیمان فیضی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه به نقش موثر اعضای هیات علمی دانشگاه در غنی‌تر کردن مطالب سایت دانشگاه و محتواسازی علمی اشاره نمود. وی همچنین خبر از انجام مراحل پایانی به روز رسانی سایت انگلیسی دانشگاه داد که به زودی رونمایی خواهد شد.

 


منبع : ستاد حول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...