ششمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد برگزار می گردد.

یكشنبه ٢٥ خرداد ١٣٩٣ ساعت ١١:٥٩ ق.ظ   ( بازدید : 933 نفر )


مدیر مرکز مطالعات  و توسعه آموزش  علوم پزشکی دانشگاه  با بیان این خبر  گفت: ششمین دوره این رقابت ها 27 و 28  شهریور ماه سال جاری در چهار حیطه برگزار می گردد.

دکتر حامد مرتضوی در ادامه به معرفی این چهار حیطه  المپیاد پرداخت و در این خصوص توضیح داد: حیطه استدلال باليني (حيطه هاي ماژور پزشكي عمومي)، حیطه مديريت نظام سلامت (پوشش همگاني خدمات سلامت )، حیطه تفكر علمي در علوم پايه (ژن درماني) و حیطه هنر در آموزش پزشكي (جايگاه شبيه سازها، بازيها و هوش مصنوعي در آموزش پزشكي) چهار حیطه ای است که دانشجویان می توانند در هر یک از آنها شرکت نمایند. و همچنین بیان کرد که در هر حیطه  سه نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان در قالب یک تیم   12 نفره به رقابت می پردازند.

وی تلاش در جهت جنبش نرم افزاري و رسيدن به چشم انداز 20 ساله، شناسايي افراد مستعد علمي، ترغيب و تشويق افراد مستعد علمي، جهت دهي به فعاليتهاي علمي فوق برنامه، ايجاد روحيه و نشاط علمي و تبادل فرهنگي بين دانشگاهي را از اهداف برگزاری این المپیاد عنوان کرد. در المپياد دانشجويي تيم ها از دانشگاههاي علوم پزشکي سراسر کشور در رشته های مختلف و در جوي صميمي و هيجان انگيز بصورت خلاقانه به حل مسائلي مي‌پردازند که مي‌تواند به پيشرفت نظام سلامت کشور و يا علوم پزشکي در جهان کمک کند.

وی توجه به تفکر خلاق و انتقادي، توجه به اهداف نظام سلامت، تشويق کار تيمي، تشويق فعاليتهاي بين رشته‌اي،ايجاد يک محيط شاد رقابتي وقدرشناسي از عالمان و توجه به فرهنگ اسلامي ارزشهاي حاکم بر المپياد می داند.

لازم به ذکر است دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی در پنجمین دوره المپیادی که در کرمان برگزار شد رتبه 9 کشوری را به خود اختصاص دادند.

 


منبع : مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...