اقدامات انجام شده در واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان با هدف کاهش مصرف گاز

سه شنبه ٢٧ دی ١٤٠١ ساعت ١٣:٥ ب.ظ   ( بازدید : 51 نفر )


با ورود توده هوای بسیار سرد به استان و بارش برف و برودت هوا و از طرفی احتمال افزایش مصرف گاز مشترکان خانگی، امروز کارگروه هماهنگی و تامین پایدار سوخت زمستانی استان تشکیل و در آن مصوب شد که از فردا به مدت ۳ روز، فعالیت ادارات و دستگاه های استان به صورت دور کار باشد و استاندار نیز بر این موضوع تاکید کرد.

پیرو این مصوبه، اطلاعیه دورکاری واحدهای ستادی و تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان از فردا به مدت ۳ روز نیز از سوی دکتر صدوقی سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه ابلاغ شد.

در این خصوص مدیریت فنی دانشگاه نیز ضمن یادآوری نکاتی، بخشی از اقدامات انجام شده برای کاهش مصرف گاز در واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان را برشمرد و بر ضرورت مدیریت مصرف بهینه گاز و رعایت حداکثری در مصرف انرژی در تمامی واحدهای تابعه دانشگاه تاکید کرد.

بخشی از اقدامات انجام شده و در حال انجام در دانشگاه علوم پزشکی به شرح ذیل است:

*تنظیم دمای سیستم گرمایش فضاهای اداری بر روی حداقل ممکن و طبق استاندارد.

*خاموش کردن سیستم گرمایش و روشنایی فضاهایی که در طول عصر و شب تعطیل می باشد. (از جمله هواسازها که مصرف انرژی بالایی دارند).

*استفاده متناوب از سوخت گازوئیل در موتورخانه بیمارستان ها.

*کاهش دمای آب سیستم بهداشتی (شستشو).

*نصب پارچه برزنتی و نایلون در ورودی های ساختمان های درمانی و بهداشتی به منظور کاهش شدت ورود هوای سرد.

و اما در پایان چند نکته: ...

دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص مدیریت مصرف گاز همیشه در زمره ادارات پیشگام در استان بوده و در این شرایط دشوار نیز، میزان گاز مصرفی خود را به حداقل ممکن رسانده و از طرفی به سمت استفاده از سوخت های جایگزین رفته است و این اقدام ادامه خواهد داشت.

مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان (صرفه جویی در مصرف انرژی) در تمامی پروژه های در حال ساخت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان جهت کاهش حداکثری هدررفت انرژی رعایت می شود.

دانشگاه علوم پزشکی استان در شرایط دشوار بسیاری از جمله کرونا در خط مقدم مبارزه بوده و با اقدامات جهادی، سعی در آسایش و سلامت افراد جامعه داشته است و در خصوص شرایط پیش آمده نیز پیشرو و در خط مقدم خواهد بود و از تلاش برای برون رفت از شرایط پیش آمده و تامین آسایش و رفاه هم استانی ها دریغ نخواهد کرد.
 


منبع : مدیریت امور فنی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
معرفی سامانه CMMS (۲۹۶۲ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...