parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/03/07 - 19:50
  • - تعداد بازدید: 7
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

آئین گرامیداشت هفته ملی جمعیت و حمایت از خانواده

در آئین آئین گرامی داشت هفته ملی جمعیت و حمایت از خانواده که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان به میزبانی سالن اجتماعات بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد برگزار شد، از فعالان و مروجان جوانی جمعیت تجلیل به عمل آمد.

 



به گزارش وبدا، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم به بیان اهمیت توجه به جوانی جمعیت پرداخت و گریزی به رفتار با دختران در زمان جاهلیت عرب زد و افزود: متاسفانه اکنون طبق گفته کارشناسان حدود 500 هزار سقط جنین در کشور انجام می شود که امری ناپسند است.



 



حجت الاسلام نوری، ضمن تقدیر از مروجان و فعالان عرصه جوانی جمعیت ادامه داد: متاسفانه سرعت پیری جمعیت در کشور بالاست و به عقیده کارشناسان این حوزه، اگر با همین شیوه پیش برویم، حدود سال 1430 به یکی از پیرترین کشورهای منطقه تبدیل خواهیم شد.



 



وی به سیاست های اشتباه در گذشته مبنی بر جلوگیری از افزایش جمعیت نیز اشاره کرد و ادامه داد: بنا به دلایل زیادی از جمله امنیتی، دینی، تربیتی و ... نیاز است که بیش از پیش همه جامعه به بحث جوانی جمعیت نگاه ویژه ای داشته باشند.



 



نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر عدم انفعال در برابر فرهنگ تحمیل شده در خصوص کاهش جمعیت، تصریح کرد: در طرح نفس هم اقدامات خوبی برای جلوگیری از سقط جنین صورت گرفته است اما می بایست تلاش بیشتری صورت گیرد.



 



حجت الاسلام عقیل فرزانه، مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص موضوع جمعیت، اظهار کرد: ازجمله مهم‌ترین فرائض برای مسئولان و آحاد مردم، توجه به موضوع جمعیت است.



 



وی عنوان کرد: مسئولان باید در مسئله جمعیت، گره‌های ذهنی مردم را حل کنند و البته جامعه نخبگانی هم باید در این مسیر به کمک بیاید تا با تبیین درست موضوعات این حوزه، آینده‌ای درخشان برای کشور عزیزمان رقم بزنیم.



 



بر اساس این گزارش؛ برپایی کارگاه آموزشی آسیب‌های تک‌فرزندی از سوی دکتر بهرام زاده از دیگر برنامه‌های این همایش بود.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12050
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید