parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/06/18 - 10:20
  • - تعداد بازدید: 12
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

آرمان حسین میزبان بیش از 2 هزار دانشجوی زائر

موکب آرمان حسین به همت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در کربلا میزبان دانشجویان سراسر کشور بود؛ موکبی که به یاد شهید آرمان علی وردی برپا شد و به بیش از 2 هزار دانشجو خدمت‌رسانی کرد.

 



به گزارش وب‌دا، سال گذشته بود که دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصمیم گرفتند برای نسختین بار کاروانی را راهی سفر اربعین کنند؛ کاروانی 100 نفره متشکل از دانشجویان، کارکنان و اساتید که مسیر نجف تا کربلا را پای پیاده طی کردند.



 



اما با آغاز محرم سال جاری، تصمیمات بزرگ تر شد؛ برپایی موکب در شهر کربلا فعالیتی سخت برای یک مجموعه دانشگاهی محسوب می شد اما شور و شوقی که حضرت اباعبدالله به جان ها می انداخت، تمامی مشکلات را سهل می کرد.



 



این همت باعث شد وزارت بهداشت، برپایی و پذیرایی از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در شهر کربلا را به دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی واگذار کند؛ مسئولیتی بزرگ که تنها با مدد گرفتن از صاحب این روزها امکان داشت از پس آن بربیایند.



 



خدمت دهی به دانشجویان سراسر کشور



 



دکتر سید احیا سیدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار وب‌دا، با اشاره به فعالیت موکب «آرمان حسین (ع)» در نزدیکی بین الحرمین، اظهار داشت: ۴۰ نفر از دانشجویان و همکاران به عنوان خادم به این موکب اعزام شدند.



 



وی با بیان اینکه فعالیت این موکب از ۳ شهریور تا ۱۵ شهریور به دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور خدمت رسانی داشت، افزود: از طریق سامانه‌های معرفی شده تمامی شب‌ها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی رزرو شد.



 



دکتر سیدی تصریح کرد: شبانه حدود ۲۰۰ دانشجو (۱۵۰ خانم و ۵۰ آقا) از ۲۰ دانشگاه در موکب اسکان یافته اند.







وی عنوان کرد: در مجموع به بیش از ۲ هزار دانشجو، خدمات رسانی شد، همچنین پذیرایی ۵۰۰ پرس صبحانه، نهار و شام در هر وعده برای سایر فراهم شد که کار طبخ و توزیع توسط خادمان موکب انجام می‌شد.



 



معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اقدامات تنها به اسکان و پذیرایی معطوف نبود، بلکه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای نیز تدارک دیده شده بود، گفت: همچنین خدمات اولیه درمانی توسط پزشکان و پرستاران حاضر در موکب به دانشجویان ارائه شد.







بر اساس این گزارش، این موکب در یکی از شب‌ها میزبان پدر شهید آرمان علی وردی بود؛ شهیدی که نام این موکب از او گرفته شده است؛ «آرمان حسین».



پدر این شهید با حضور در جمع دانشجویان ساکن در موکب، دقایقی ویژگی‌های پسرش را تشریح کرد و از امام حسینی بودن آرمانش گفت.







دکتر عباس شیراوژن، معاون فرهنگی وزارت بهداشت نیز از این موکب بازدید کرد و در حاشیه این بازدید اظهار داشت:  حجم انبوه زائران دانشجو از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، نویدبخش بوده و در عین حال، مسئولیت خادمان را برای خدمت رسانی مناسب، دو چندان می‌کند.







وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده توسط معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت و دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان شمالی و کرمان، مقرر شد دو موکب جهت اسکان دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در دو شهر نجف و کربلا دایر شود تا به این زائران، خدمات اسکان، پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی ارائه شود که این دو دانشگاه با وجود مشکلات و مسائل خاص برپایی موکب، به بهترین شکل، این وظیفه خطیر را به سرانجام رساندند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12391
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید