parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/07/03 - 10:17
  • - تعداد بازدید: 11
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد

آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از کارکنان برگزار و از ایثارگران شاغل و بازنشسته دانشگاه تقدیر شد.

 



به گزارش وبدا، حجت الاسلام رضا نوری صبح امروز دوشنبه سوم مهرماه 1402 در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در مسجد امام علی دانشکده پرستاری برگزار شد، اظهار کرد: باید بدانیم در جنگ ایران مقابل چه کسانی ایستاده بود؛ عده ای خیال می کنند که مقابله ما صرفا با عراق بود درحالی که کل دنیا به مقابله ایران آمده بودند.



 



امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به این شبهه که چرا در سال ۱۳۶۱ جنگ را به اتمام نرساندیم، گفت: پس از فتح خرمشهر اگر چه بخشی از کشور را پس می گرفتیم اما رژیم بعث همانند یک غده سرطانی باقی می ماند.



 



وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف صدام سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بود، افزود: این هدف باعث شد مستکبران جهان نیز با صدام همراه شوند.



 



نوری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی تئوری جدیدی ارائه داد، گفت: اگر این نظام موفق می شد تبدیل به یک الگو برای سایر کشورها می شد لذا با تمام توان به مقابله ایران آمدند.



 



نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: اگر بنا بر صلح بود، یک‌نهاد باید مبنایی محکم برای صلح را صادر می کرد در حالی که علی رغم حملات صدام، تا سال ۱۳۶۱ هیچ قطعنامه ای صادر نشده بود.



 



وی با اشاره به صدور ۱۰ قطعنامه در دوران دفاع مقدس، افزود: درحالی که دشمن سلاح شیمیایی استفاده می کرد، ۲ قطعنامه خطاب به ایران و عراق بیان کرده بود که این دو کشور از شیمیایی استفاده نکنند.



 



نوری بیان کرد: ۲ قطعنامه مربوط به ایران نبود و ۲ قطعنامه دیگر توصیه ای بود؛ هیچ کدام از این موارد نیز نمی توانست امنیت کشور ما را تامین کند زیرا الزام آور نبود.



 



وی در انتها گفت: برای اینکه مقابل کشورهای بیگانه و مستکبر بایستیم چاره ای جز قوی شدن در حوزه های مختلف نداریم.



 



گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور دکتر شاهین‌فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ایثارگران شاغل و بازنشسته دانشگاه مورد تکریم و تقدیر قرار گرفتند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12435
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید