parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/06/21 - 12:23
  • - تعداد بازدید: 8
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

اجرای ۶۰۰ برنامه فرهنگی جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، تمرکز بخشی، از اقدامات بر فرهنگ سازی در زمینه فرزندآوری گذاشته شده و از ابتدای سال تاکنون حدود 600 برنامه فرهنگی در دانشگاه اجرایی شده است.

 



دکتر محمدرضا اکبری روز سه‌شنبه 21 شهریورماه 1402 در گفتگو با وبدا با اشاره به جدیت دانشگاه علوم پزشکی استان در اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون  17 جلسه قرارگاهی در دانشگاه تشکیل شده است.





دکتر اکبری عنوان کرد: در جهت تبیین وضعیت جمعیتی و اقناع افکار عمومی عمومی برنامه های پژوهشی و فرهنگی انجام شده و یا در دست اقدام است و در ابتدای سال تاکنون 54 پیاده روی خانوادگی با حضور دانشجویان، دانش آموزان، خانواده ها و ....، 61 غرفه ترویج فرزندآوری در اماکن مذهبی، تفریحی و ... و 177 مسابقه نقاشی، ورزشی، داستان نویسی، 114 طرح موضوع در خطبه های نماز جمعه و ... برگزار شده است.





وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان، گام‌های مهمی در زمینه جوانی جمعیت، برداشته است، گفت: برگزاری نشست‌های هفتگی تحت عنوان «قرارگاه جوانی جمعیت»، به صورت منظم و مستمر و ارزیابی چالش‌ها، و پردازش و اجرای راهکارهای عملیاتی برای پیشبرد اهداف این برنامه، از جمله اقدامات دانشگاه در این زمینه است.





دبیر قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه به نظر می رسد اقدامات جمعیتی در دانشگاه به خوبی پیش رفته است، افزود: موالید زنده ثبت شده در جمعیت تحت پوشش دانشگاه (سامانه سیب) 3 درصد رشد داشته است.





دکتر اکبری با بیان اینکه مقایسه تولدهای زنده 3 ماه نخست امسال با سال گذشته بیانگر افزایش 82 موردی تولدهای زنده است، ذکر کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان به 98 درصد تکالیف قانونی خود در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت عمل کرده است.





وی با بیان اینکه اجرای قانون و فرهنگ سازی مناسب عاملی موثر برای عبور از چاله جمعیتی است، عنوان کرد:  تغییر الگوی فرزندآوری از برنامه های ماست و در راستای تحقق آن از زمان اجرای قانون جوانی جمعیت برنامه های متعدد آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی در استان انجام شده است.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12405
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید