parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/01/29 - 10:00
  • - تعداد بازدید: 21
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

اختصاص دستگاه‌های جدید ام‌آر‌آی و سی‌تی‌اسکن با اعتبار 730 میلیارد ریال به استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اختصاص 2 دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها که ارزش ریالی آن حدود 730 میلیارد ریال است، به‌زودی در بیمارستان‌های امام حسن (ع) بجنورد و خاتم الانبیاء(ص) شیروان، راه‌اندازی می‌شوند.





دکتر جواد شاهین‌فر روز سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه 1402 در گفتگو با وب‌دا، اظهار کرد: یک دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته 256 اسلایس و یک دستگاه MRI برای بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد و یک دستگاه MRI برای بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شیروان از محل اعتبارات بانک جهانی، تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت(WHO) پروژهICERP2   تأمین شده است.





وی ارزش ریالی این تجهیزات سرمایه‌ای را 730 میلیارد ریال ذکر و اضافه کرد: دستگاه‌های MRI محصول شرکت‌های فیلیپس و زیمنس از پیشرفته‌ترین دستگاه موجود در کشور هستند که قابلیت حمل بیمار در وزن‌های بالا ( تا 200 کیلوگرم) را دارد و با ورود این تجهیزات به بیمارستان‌های استان چالش تصویر برداری بیماران وزن بالا مرتفع می‌شود.





سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آماده شدن زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی برای نصب این تجهیزات در بیمارستان‌های مذکور نیز خبر و ادامه داد: زیرساخت‌های نصب این تجهیزات سرمایه‌ای در بیمارستان‌ها با اعتبار 30 میلیارد ریال (تاکنون) و پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال آماده‌سازی است.





وی با اینکه در راستای تسریع در دریافت این تجهیزات، همکاری مستمری با همکاران ستادی و بیمارستانی انجام شده است، تأکید کرد: پس از آماده‌سازی فضای فیزیکی جهت نصب و به محض ورود این تجهیزات به استان، شاهد نصب و بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.





دکتر شاهین‌فر یادآوری کرد: طی روزهای گذشته نیز 13 دستگاه دیالیز برای بهبود ارائه خدمت به بیماران با پیگیری‌های مستمر به دانشگاه اختصاص و وارد استان شد که این دستگاه‌ها برای تجهیز، احداث و توسعه مراکز دیالیز در استان مورد استفاده قرار گرفت.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11907
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید