parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/11/30 - 09:36
  • - تعداد بازدید: 14
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

ارائه بیش از 176 هزار خدمات رایگان دندانپزشکی

مدیرگروه بهداشت دهان و دندان در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ارائه بیش از 176 هزار خدمات رایگان دندانپزشکی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

 



دکتر مهین یاهوئیان روز دوشنبه 30 بهمن ماه 1402 در گفتگو با وبدا اظهار کرد: 285 هزار و 392 خدمت دندان پزشکی به جمعیت تحت پوشش دانشگاه از ابتدای امسال تاکنون ارائه شده که از این تعداد، 176 هزار و 5 مورد، خدمات رایگان و بقیه نیز با تعرفه دولتی بوده است.





وی با بیان اینکه کودکان زیر ١۴ سال، مادران باردار و شیرده گروه هدف دریافت‌کننده خدمات رایگان هستند، افزود: خدماتی از قبیل معاینه، فیشورسیلانت، جرم‌گیری و کشیدن دندان و آموزش مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان به این گروه رایگان ارائه می شود.





مدیرگروه بهداشت دهان و دندان در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: امسال 2 هزار و 800 خدمت رایگان دندانپزشکی نیز توسط خیریه نوآوران و هزار و 500 خدمت نیز توسط قرارگاه الکفیل ارائه شده است.





وی با اشاره به ارائه خدمات دندان‌پزشکی رایگان در مناطق محروم روستایی استان، خاطرنشان کرد: دندان‌پزشکان دانشگاه در قالب ده گردشی با استفاده از یونیت‌های سیار در خانه بهداشت‌ها نیز به‌صورت رایگان خدمات پیشگیرانه و درمانی ارائه کرده‌اند.





دکتر یاهوئیان هدف از این خدمت‌رسانی را کاهش تعداد دندان‌های پوسیده و داشتن دندان‌های فاقد مشکل در قالب برنامه عاری از پوسیدگی بخصوص در پایان مقطع ابتدایی و همچنین در گروه‌های هدف بزرگسال، درمان پوسیدگی و پیشگیری از هزینه‌های درمانی و بعضاً عمل‌هایی جراحی ذکر کرد.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12768
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید